    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ALTHERMA i inne pompy ciepła.
    Date: Tue, 22 Dec 2009 10:09:01 +0100

    yarecky wrote:

    > Dzieki za info...
    > Za tydzien-dwa odpalam nasza Altherme - mam nadzieje ze mrozy nie
    > zaszkodzily podlogowce - po zalaniu posadzki wode spuscilem, a rurki
    > przedmuchalem powietrzem. Temperatura w nieocieplonej chatce spadla
    > przy -16st do -5, wiec z woda moglo byc nieciekawie.
    >
    > Jakie masz teraz zuzycie energii/dobe i na jaka powierzchnie?

    ciężko mi to określić bo u mnei wszystko leci na prądzie a od dłuższego
    czasu planuję montaż licznika na althermę ale si enei mogę za to zabrać.

    a jak masz zamiar ruszyć system przy -5 w środku? bo jak zaczniesz lać wodę
    to ona ci prawdopodobnie zamarznie, chyba musisz najpierw podgrzać wnętrze
    domu do jakiejś sensownej wartości powyżej zera.