    From: "Dirko" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Akant, stratyfikacja nasion
    Date: Sun, 3 May 2015 16:36:18 +0200

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    news:mhvi37$4dp$1@node1.news.atman.pl...

    > Dostałem od znajomej nasiona akantu.
    >
    > Poradźcie, co z tymi nasionami zrobić? Włożyć do lodówki na początku
    > grudnia i w styczniu wysiać, czy jak? W lodówce jaką temperaturę nastawić?
    > Nasiona mają być suche, czy zwilżyć?

    Hejka. Mam na działce akant i w przyszłą wiosnę zamierzam go rozmnożyć z
    odrostów. Gdybym teraz dostał nasiona akanta to włożyłbym je do lodówki w
    plastikowym woreczku wypełnionym wilgotnym piaskiem. (temp: +4C) Następnie
    kilkujące nasiona przełozyłbym do doniczek, które postawiłbym na parapecie.
    W zimie dałbym doniczki do chłodnej piwnicy. Do gruntu posadziłbym rośliny
    za rok po ustaniu groźby przymrozków.
    Pozdrawiam kolumnowo Ja...cki