  • Data: 2016-02-29 10:43:54
    Temat: Re: Bateria termostatyczna - problem
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-02-26 o 10:34, Kżyho pisze:
    > Od dwóch dni mam jakiś problem z prysznicową baterią termostatyczną.
    > Na zadanej temperaturze zamiast optymalnej, leci praktycznie zimna woda.
    > Dopiero rozkręcenie porkrętła od temperatury na maks. pozwala się
    > wykąpać w ciepłej wodzie. Przy czym jest to taka ciepła akurat do
    > kąpieli woda, a nie parzący wrzątek, jak zazwyczaj przy tym ustawieniu
    > powinna lecieć.
    > W reszcie kranów w domu ciepła woda leci normalnie, więc zakładam, że to
    > problem tylko z tą baterią, a nie CWU ogólnie.
    >
    > Niestety nie wiem jakiej firmy jest ta bateria (pewnie jakaś tania
> [...]

    Internetowe poszukiwania przyniosły efekt w postaci ustalenia modelu.
    Jest to najprawdopodobniej bateria Ferro Torres.

    Rozkręciłem to wczoraj, ale bez odkręcania od rur. Głowice wszystkie
    dały się bez problemu wykręcić.
    Od strony "termostatycznej" mam pokrętło z całym jakimś mechanizmem
    wsuwającym/wysuwającym się. Potem jakiś taki plastik przypominający
    tłok, ale z dziurami w środku. Tłok posiada z jednej strony pręt to
    mechanizmu z pokrętłem, z drugiej jakiś taki metalowy grzybek. Potem
    jest tylko jeszcze jakaś sprężyna. Tłok a w połowie grubości ma na
    zewnątrz oring w zagłębieniu. Ten oring i zewnętrzna część tłoka była
    ubabrana czymś białym, trudnozmywalnym - pewnie to jakiś smar, który
    powinien tam zostać?

    Tak czy owak wszystko przeczyściłem. Kamienia czy czegoś za dużo nie
    było. Zmyłem też to białe coś, co akurat pewnie średnio, ale w tym były
    jakieś syfy też.

    Skręciłem wszystko do kupy, przez chwilę miałem wrażenie, że poleciała
    gorąca woda, ale potem już powrót do tego co było, czyli leci albo
    bardzo zimna, albo ledwie letnia :/

    Nie od końca jeszcze znalazłem, jak działa sama cześć termostatyczna i
    czy jest to ten grzybek przy tłoku, czy termostat jest w pokrętle? Bez
    zrozumienia sposobu działania, trudno coś naprawiać dalej.
    Jedyne co jeszcze doczytałem w internecie, to żeby zdjąć tą baterię i na
    zasilaniu powinny być filtry i mógł się zapchać ten od ciepłej wody.

    Czy sam element termostatyczny się psuje? Bo jeżeli nie filtry, to
    pozostaje mi chyba jeszcze jedynie kombinować z nowym oringiem na tłok,
    smarowaniem go (?), jeżeli tak to czym? No i jak nie to, to pozostaje
    chyba sam termostat, bo co jeszcze może być?

    /__/_* /
    /