    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Blachodachówka na rąbek - warto?
    Date: Tue, 22 Mar 2016 20:13:54 +0100

    > mysle ze to błędy w montażu wyłażą :)

    Dokładnie tak.
    Powiem Wam jak to u mnie wyglądało.
    Gwarancja pisemna 40 lat na wszystko... za wyjątkiem robocizny. Wierzę w
    tą gwarancję (nie doczytałem się idiotycznych zapisów), firma która
    produkuje blachę sama zamontowała ją na dachu, więc nie ma zmiłuj.
    Teraz będzie ciekawiej. 2 lata po zrobieniu zerwało mi pas około 14m x
    1m. Trzymał się na 1 (słownie jednej) śrubie, więc aż dziwne że tyle
    wytrzymało. Faktycznie coś na dachu stukało czasami, ale to hala jest,
    nie przejmowałem się zbytnio.
    Jak dach poleciał, złożyłem reklamację. Przyjechali od razu i od razu
    naprawili.
    Przez pierwszy dzień 4 gości wkręcało śruby od 8-mej do około 15-16 (nie
    pamiętam), w drugim dniu tylko 3 osoby były na dachu i tylko do 14-tej
    gdzieś tak. Zmieniono boczne okucia, wymieniono kilka blach
    (blachodachówka, nie na rąbek), a sądząc po ilości pudełek po śrubach,
    gruuubo ponad tysiaka sztuk wkręcili :).

    Od tego czasu na dachu jest kompletna cisza, a bywało naprawdę paskudnie
    z wiatrem (podbeskidzie w końcu).

    Polecam taką metodę - brać od dużej firmy produkującej i niech oni
    zamontują na dachu.

    A tak przy okazji, ciekaw jestem, gdyby minęły 3 lata i gwarancja na
    robociznę by się skończyła - czy uznali by reklamację. Latające po
    okolicy blachy to mocno niebezpieczna sprawa przecież.

    Irek.N.