eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBlaszka z gwintem w środku - mocoeanie listwy do podłóg panelowych › Re: Blaszka z gwintem w środku - mocoeanie listwy do podłóg panelowych
    Date: Fri, 26 Aug 2022 11:57:04 +0200
    Subject: Re: Blaszka z gwintem w środku - mocoeanie listwy do podłóg panelowych
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 26.08.2022 o 11:28, heby pisze:

    > Możliwe że miałem najzywczajniej inny silikon. Ogólnie panele są
    > powleczone tworzywem sztucznym i odpada po udarze mechanicznym. Możesz
    > sie pochwalić jaki to silikon. U mnie to zwykły, przezroczysty,
    > budowlany.

    Teraz nie jestem pewien jaki to był silikon, ale prawdopodobnie zwykły
    silikon na bazie kwasu octowego z firmy MAPEI, bo prawie zawsze taki kupuję.

    Jeszcze pytanie - jakie to są panele? Lakierowane czy olejowane? W
    przypadku paneli olejowanych, faktycznie jest problem z przyczepnością.
    Ale wtedy nieco inaczej się silikonuje. Wpuszcza się silikon pod panele
    i w szczelinę pomiędzy panelami. Silikon na listwę i dociska tak, aby
    listwa trzymała się silikonu umieszczonego w szczelinie.

    Z resztą w ten sposób można też zrobić bez użycia listwy. Trzeba tylko
    umiejętnie dociąć panele, a szczelinę wypełnić silikonem. Tak z resztą
    robią też ci moi, rodzinni płytkarze łącząc np w salonach płytki i drewno.

    Natomiast panele lakierowane wystarczy posmarować z wierzchu.

    > Odtłuszczone. Zazwyczaj robie to izopropanolem, a jak powierzchnia
    > umozliwia, to acetonem. Robię to z resztą zawsze, kiedy walcze z
    > łazienką i silikonem.

    Izopropanol nie jest zbyt dobrym odtłuszczaczem, bo nie rozpuszcza wielu
    substancji, którymi pokrywa się panele.

    Aceton lub benzyna ekstrakcyjna.

    > Raczej po kilku dobach powinien dać radę ;)
    >
    > Co zrobiłem źle? Nie wiem. Spodziewam się, że powierzchnia zarówno alu
    > jak i panelu nadaje się średnio do silikonu. Być może można ją
    > "zaktywować" lepiej.
    >
    > Chciałbym uniknąc lepienia. Podłoga ma być pływająca, a nie klejona.
    >
    > Jeśli wszystko zawiedzie - przykleje na epoksyd ;)
    >
    > Widziałem też patent na elastyczny kit - wciskany w szczelinę. Nie
    > jest to bardzo estetyczne, ale nie ma progu.

    Epoksyd jest zbyt mało elastyczny i listwa taka odpadnie.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com