  • Data: 2011-06-27 12:36:06
    Temat: Re: Budowa schodow wejsciowych
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote:

    > OK, skoro zasadniczo wiekszosc glosow jest za wylewaniem, to pytanie nr 2:
    > w ramach oszczednosci chce te schody czesciowo podsypac tluczniem/gruzem
    > (raczej gruzem). Najnizszy stopien bedzie na calym przekroju z litego
    > zbrojonego betonu i bedzie mial szerokosc fundamentu, ale dwa wyzsze moga
    > chyba byc nieco ciensze? Pytanie tylko, jak mocno to zbroic i jaka musi byc
    > w tym wypadku minimalna grubosc betonu - 5-7 cm wystarczy?

    Zbroisz co 10-15cm wzdłuż biegu schodów drutem żebrowanym 10-12mm. W poprzek
    wiążesz gładkim. Zbrojenie układasz dołem, przy podporach powinno przechodzić na
    górę. Przy podporach powinny być 2 warstwy zbrojenia. Spójrz na przekrój
    jakichkolwiek schodów żelbetowych, zrozumiesz o co chodzi. 5-7cm byłoby
    wystarczające, gdybyś pod spodem miał deski... w rzeczywistości nie osiągniesz
    takiej dokładności, a druty będą się pewnie przemieszczać. Dla świętego spokoju,
    w najcieńszym miejscu, dałbym 10cm mierzone prostopadle do spodu biegu.

    --
    Bartek