  • Data: 2022-07-10 15:55:29
    Temat: Re: Budować można wszystko...
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 10 lipca 2022 o 10:55:28 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    miliona. W następnym 3 miliony dwieście tysięcy.
    > Sprawdź Twoje podworko.
    > Masz dane ile pustych nieruchomości jest w Łodzi?
    > A ile osób w Łodzi jest na listach oczekujących na mieszkania komunalne/socjalne?
    Zdaje sobie sprawę że listonosze bardzo często giną tylko dlatego że zła wiadomość
    przynoszą. Żebyś się dowiedział jak jesteś Łodzi i innych miastach możesz wpisać w
    google pytanie ile jest pustych mieszkań w Polsce. Z jednego z artykułów w ten sposób
    znalezionych
    Ile mieszkań aktualnie stoi pustych?
    Główny Urząd Statystyczny stopniowo opracowuje wyniki Narodowego Spisu Powszechnego
    Ludności i Mieszkań z 2021 roku. Wspomniana instytucja niedawno podała informacje
    dotyczące między innymi odsetka pustych lokali i domów w poszczególnych częściach
    kraju.

    Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego, w minionym roku poszczególne części
    Polski cechowały się następującym odsetkiem pustych lokali i domów (mieszkań):

    woj. dolnośląskie - pustostany jako 11,4% ogółu mieszkań
    woj. kujawsko-pomorskie - 9,7%
    woj. lubelskie - 13,5%
    woj. lubuskie - 9,6%
    woj. łódzkie - 12,8%
    woj. małopolskie - 14,8%
    woj. mazowieckie - 13,7%
    woj. opolskie - 8,9%
    woj. podkarpackie - 11,1%
    woj. podlaskie - 14,7%
    woj. pomorskie - 12,3%
    woj. śląskie - 10,4%
    woj. świętokrzyskie - 13,5%
    woj. warmińsko-mazurskie - 10,2%
    woj. wielkopolskie - 10,8%
    woj. zachodniopomorskie - 11,8%
    W skali całej Polski, ubiegłoroczny spis powszechny wykazał 15,34 miliona mieszkań.
    Około 12,1% z nich było pustych, co daje wynik na poziomie 1,86 mln. Na podstawie
    danych GUS z końca 2020 r. wiemy również, że szacunkowa liczba pustostanów
    zarządzanych przez gminy (jako mieszkania komunalne i socjalne) wynosi ok. 64 000.
    Przeważająca część pustostanów to zatem lokale i domy należące do osób prywatnych.
    Dużą grupę pustostanów mogą stanowić starsze i słabo zlokalizowane domy.
    W artykule poruszono kilka innych kluczowych dla rynku mieszkaniowego spraw. Ale jak
    sam znajdziesz ten artykuł to będziesz miał do danych większe zaufanie niż bym je
    podał. Pytasz o mieszkania komunalne. W Łodzi i zapewne innych miastach też
    zaprzestano budować mieszkania komunalne. Miasto remontuje nadające się do remontu
    budynku i w nich ma jakąś pulę mieszkań komunalnych. Jak brakuje kupuje używane
    mieszkania na wolnym rynku. Wiesz dlaczego tak robią? Dane jakie opracowuje GUS dla
    ludzi są ciekawostkami. One mają służyć tym co rządzą żeby nietrafionych i
    kosztownych dla państwa decyzji nie podejmowali. Jeśli z danych demograficznych
    wynika że dużo ludzi umrze z przyczyn naturalnych to pojawi się nadwyżka wolnych
    nieruchomości. To po co budować drogie nowe jak będzie można odkupić puste i tanie.
    Rozumie twoje podejście do tematu. Uważasz że jeśli nie będzie nikt o tym co się
    będzie działo z cenami nieruchomości mówił to nie stanie się to co stać się musi.
    Napisałeś że wynająłes mieszkanie i okazało się że to dobry interes. Dokupiłes
    następne. Zapewne masz jakiś kredyt. W pewnym momencie dojdzie do tego że będziesz
    płacił raty od kwoty kredytu jaką wziąłeś za mieszkanie warte 10% dzisiejszej ceny.
    Mieszkanie to towar rynkowy i podlega takim samym zasadom podaży i popytu jak
    wszystkie towary. Jesli już są prawie dwa miliony pustych mieszkan i prognozy
    demograficzne wskazują że ich będzie przybywało bez możliwości zagospodarowania ich w
    przyszłości to znaczy że staną się towarem niesprzdawalnym. To może da się żyć z
    wynajmowania? Też nie. Teraz w Polsce 80% mieszka w swoim 20 wynajmuje. Po ostatniej
    panice z kupowaniem stosunek może się zmienić na 90 do 10. W tych zwolnionych
    dziesięciu procentach czyli ok poltora milionie można zmieścić pod 5 milionów na
    przykład Ukraińców i pula na ten rok prawie dwóch milionów mieszkań pozostanie
    nieruszona. Wszystkie interesy mają to do siebie że należy umiec się wycofać w
    odpowiednim momencie. Kiedyś na samochodach nie można było stracić. Nowy na giełdzie
    kosztował trzy razy tyle co w sklepie. Byli ludzie co zrobili sobie z kupowania
    samochodów i sprzedawania ich na wolnym rynku całkiem dobre źródło dochodów.
    Oczywiście wprost się nie dało tego zrobić ale jak ktoś miał pomysł, wielu miało, to
    się dało. W nowych czasach na giełdzie nie można było stracić. Znam jednego co albo
    wiedzial albo mu się przyśniło żeby sprzedawać i sprzedał.na samej górce. Zarobił
    kupę kasy. Od tamtego czasu na giełdę i notowania nigdy nie spojrzał. Za to inny jak
    ten pierwszy sprzedawał kupował za wszystko co miał plus kredyty. Do tej pory liże
    rany. W tv był program w którym ci co pracowali w amber gold mówili że od ulicy
    ludzie tłukli w szyby i krzyczeli że chcą swoje pieniądze. Od od podwórka inni
    przynosili całe walizki pieniędzy. Z Ukraińcami jest tak że sam napisałeś że rok
    temu. Rok temu nie było wojny. Wojna wprowadziła zakłócenie. Do Polski przyjechało
    4,5 miliona. 2,5 wyjechało do innych krajów. Z pozostałych dwóch milionów prawie
    milion wróciło na krainę. Struktura ich też jest inna. Rok temu przeważali mężczyźni
    a teraz kobiety z dziećmi. Do tego byliśmy chyba jedynym państwem w Europie w którym
    Ukraińcy mogli legalnie pracować. Teraz jako uchodźcy wojenni mogą pracować w każdym
    państwie na świecie w którym dostaną status uchodźcy wojennego. Dlatego dla 2,5
    miliona byliśmy państwem tranzytowym. Jeśli wojna skonczy się na korzyść Ukrainy i
    dostaną od kacapów odszkodowania za wyrządzone straty to większość Ukraińców wróci do
    siebie żeby odbudowywać swój kraj. A co do tych co nie wroca . Jak byś był Ukraińcem
    i dostał prawo do pracy w Europie zachodniej i w Polsce to coś byś wybral? Możliwość
    odłożenia 500 euro pracujac w Polsce czy 1000 euro jak byś pojechał trochę dalej do
    Niemiec? Dlaczego uważasz że Ukraińcy są idiotami. Mam ostatnio kontakt z dwiema
    Ukrainkami. Młode kobiety z małymi dziećmi mieszkają na tej samej klatce schodowej co
    ja. Obydwie znają języki obce. Obie znaja, o ile mogę to cenić, całkiem dobrze
    angielski. Jedna do tego niemiecki a druga francuski.