  • Data: 2012-05-07 10:55:02
    Temat: Re: Budownictwo "jednorodzinne" w Rumunii i nie tylko
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 7 maja 2012 10:39:34 UTC+2 użytkownik anhin napisał:
    > niby dlaczego? Zapewniam Cię, że znam co najmniej kilkanaście osób, dla
    > których widok "gustownego" domku z kolumnami, balustradami, lukarnami,
    > szprosami, stiukami i kutymi balustradami po drugiej stronie ulicy byłby
    > (a w jednym wypadku niestety jest) torturą porównywalną z nocnymi
    > balangami u sąsiadów.

    Podejrzewam że dla conajmniej kilkunastu kolejnych to jest perła architektury a
    współczesnie projektowane dworki lub stodółki sa "torturą".
    Ja np w życiu nie zamieszkałbym na osiedlu gdzie wszystkie domu sa bardzo podobne bo
    panuje tam "ład przestrzenny" bo tak się wydawało Panu architektowi.
    Myślisz ze te domki z kolumnami, balustradami, lukarnami, szprosami, stiukami i
    kutymi balustradami nie projektowali architekci? Myśli sz ze to wg nich nie jest
    "dobra praktyka architektoniczna"?

    > cóż, przede wszystkim nie zaprojektowałbym sobie domu nie pasującego
    > (według powszechnie przyjętych kryteriów ładu przestrzennego i dobrej
    > praktyki architektonicznej) do otoczenia.

    Widzisz "pasujacego", "ładu przestrzennego" "dobrej praktyki architektonicznej" - to
    wszystko jest względne- to co tobie odpowiada niekoniecznie musi innym.

    > by przeszkadzał -zastanowiłbym się nad przesłonięciem elewacji od jego
    > strony jakąś zielenią. Czy to dla Ciebie dziwaczne?

    Czyli uwazasz że skoro Tobie nie podoba się elewacja sasiada to on powinien psuć jej
    wygląd jakąs zielenina? Ja uwazam inaczej- jesli Tobie nie podoba się elewacja
    sasiada to podsadż sobie wysoki na 3 metry zywopłot, czy płot wybuduj czy po prostu
    nie patrz w tamta strone