    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budzetowy komin do kozy
    Date: Mon, 17 Oct 2011 00:58:35 -0700 (PDT)

    On Oct 17, 9:36 am, "Rafalindo" <a...@u...net> wrote:
    > Witam !
    >
    > Wpadlismy na pomysl zainstalowania piecyka "kozy" na dzialce do
    > okazjonalnego dogrzewania.Wszystko ok, ale jako mieszkaniec blokowisk nie
    > mam zielonego pojecia jak zrobic komin. Wymyslilem sobie tak: koza ma
    > wyjscie 120 mm w poziomie, kolanko, rura ~1 m w pionie, kolanko, przejscie
    > przez sciane, kolanko, i rura ~60 cm ponad dach altany z zalozonym daszkiem.
    > Wszystkie rury i kolanka rowniez na 120 mm.
    > Czy takie cos ma szanse zadzialac, czy to tylko proszenie sie o klopoty ?

    Dzialac ma szanse. W sklepie mozesz rzucic okiem na rury z dospawanymi
    blachami. Zdania na ich temat sa rozne ale ja sadze ze troche lepiej
    "grzeja".

    Najwazniejsze jest aby rura przechodzac przez sciane nie stykala sie z
    drewnem (bo to altanka czyli chyba drewniana). Mozna to osiagnac za
    pomoca odpowiednich ksztaltek ceramicznych albo samemu sobie umurować.
    No i wylot komina zamocowac tak aby nie dotykal dachu.

    Potem nalezy sie nauczyc palic w takim piecu.
    Jak rozumiem to taki ladowany od gory.
    W nich mozna palic na dwa sposoby. Jeden normalny - wrzuca sie paliwo
    od gory i czeka az sie troche spali i dorzuca nowe.
    Drugi - hakerski - sypie sie wegiel na gorze kladzie sie drewno i
    podpala (np za pomoca twardej podpalki do grila).
    Najpierw nastepuje koksowanie i calosc pali sie w dol. Potem piec
    dostaje turbo i pali material w gore. Czasem trzeba okna otwierac zeby
    nie umrzec z przegrzania ;)