  • Data: 2009-12-24 04:33:54
    Temat: Re: Bufor w instalacjach z piecami na paliwo stałe
    Od: "Kane" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ciepla woda z CO grzeje ten bufor bezposrednio czy przez wymiennik?

    U mnie grzeje bezposrednio (spiete z piecem przez zawór trojdrozny esbeTV
    dbajacy o odpowiednia temperature powrotu). Dopiero za buforem w strone
    podlogowki mam wymiennik.

    > Bufor ma byc izolowany termicznie?

    Musi ;)

    > Jesli jeden bufor 1000 l za maly to mozna polaczyc ze soba 2 bufory?

    Mozna, na stronach Atmosa (producent piecy) znajdziesz schematy. Jednakze
    jesli tylko jest odpowiednie miejsce - lepiej robic jeden bufor wiekszy niz
    dwa mniejsze.

    > Przecietny instalator da rade to wszystko polaczyc, rurki i automatyka?

    W moim rejonie ci przecietni to nie wiedzieli co to jest bufor, ale po
    rozrysowaniu nagle im sie swiecila lampka ze dadza rade to polaczyc.
    Sprawdozne na 3 ekipach (jedna wyleciala po jednym dniu, z uwagi na probe
    negocjacji ceny podczas roboty o 50% w gore). Takze odpowiedni diagram tego
    co chcesz osiagnac i dadza radę. Automatyka nie jest skomplikowana.

    Pozdrawiam

    Kane