eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieC.O. - co gdy wszystkie zawory termostatyczne się zamkną, a pompka pracuje? › Re: C.O. - co gdy wszystkie zawory termostatyczne się zamkną, a pompka pracuje?
  • Data: 2010-12-31 09:34:40
    Temat: Re: C.O. - co gdy wszystkie zawory termostatyczne się zamkną, a pompka pracuje?
    Od: mowczar <m...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 31 Dec 2010 00:50:00 +0100, Dariusz K. Ładziak wrote:

    > Użytkownik wolim napisał:
    > [...]
    >
    > Porządnie zaprojektowana pompa cyrkulacyjna powinna być odporna na
    > całkowite zadławienie. Oznacza to że z jednej strony musi mieć
    > powierzchnię oddawania ciepła wystarczającą do oddania całego ciepła
    > strat omowych i mechanicznych będących częścią (a w granicznym przypadku
    > całością) mocy zasilania elektrycznego, z drugiej strony przy
    > zadławieniu całkowitym powinna byc odporna na kawitację - czyli musi
    > mieć wystarczający luz zapewniający przeciek zwrotny w obrębie pompy -
> [...]

    Nowoczesne porządne pompy w takiej sytuacji się wyłączają. Polecam pompę
    Grundfosa Alpha2. Modele Alpha2, które mają zastosowanie w domach
    jednorodzinnych przeważnie pobierają 5W energii kiedy nie ma przepływu
    przez układ c.o.
    U mnie w szczycie zapotrzebowania na czynnik grzewczy w c.o. (czyli
    maksymalnie otwarte zawory) taka pompa pobiera 12W.