    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: C i sterownik pokojowy czy pogodowy
    Date: Mon, 19 Mar 2018 21:17:16 +0100

    W dniu 19.03.2018 o 20:20, Janusz pisze:
    > To Ty piszesz frazesy, ja podawałem konkretne informacje, zainteresowany
    > sam sobie wygogla czym różnią się oba rodzaje sterowania.

    1.Regulator pokojowy
    a.Do działania w najprostszej postaci wymaga... termometru umieszczonego
    przy/na/w/obok regulatora
    b.Reaguje na zmianę temperatury wewnątrz pomieszczenia
    c.Nie uwzględnia zmian uciekającego ciepła poprzez promieniowanie na
    skutek zmiennych warunków pogodowych
    d.Pozwala regulować konkretną temperaturę w konkretnym pomieszczeniu
    e.Reaguje post factum, czyli gdy temperatura się zmieni
    f.Regulacja temperatury odbywa się poprzez wskazanie konkretnej
    wartości np. 21C
    g.Stworzony do działania przy małej akumulacyjności i wysokich
    temperaturach zasilania

    2.Regulator pogodowy
    a.Do działania w najprostszej postaci wymaga... termometru umieszczonego
    na zewnątrz budynku
    b.Reaguje na zmianę temperatury na zewnątrz budynku
    c.Nie uwzględnia zmian uciekającego ciepła z wentylacją na skutek np.
    wietrzenia w pokoju
    d.Pozwala regulować średnią temperaturę w całym domu
    e.Reaguje zanim temperatura w domu zacznie się zmieniać, aby...
    ostatecznie się nie zmieniła
    f.Regulacja temperatury odbywa się poprzez ustawienie wartości w
    tabelce (słynna krzywa) temperatury zewnętrznej i odpowiadającej jej
    temperaturze zasilania systemu grzewczego - pisząc po ludzki - ,,Jak
    świeci słoneczko to ma grzać 25C, jak woda zaczyna zamarzać to 27C, a
    jak pizga na zewnątrz to grzej 30C"
    g.Stworzony do działania przy dużej akumulacyjności i niskich
    temperaturach zasilania

    - https://s13.postimg.org/t6zgwlgev/pokojowy_czy_pogod
    owy.png

    --