    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Date: Wed, 3 Aug 2011 12:24:31 +0000 (UTC)

    robercik-us <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Eee tam mało...
    > Bierzemy pod uwagę tylko koszty ogrzewania wody poza sezonem grzewczym -
    > kiedy to i słońce daje tyle ciepła, że da radę obejść się bez grzania
    > CWU prądem, gazem, czy tam węglem.
    > A tu mamy okres od połowy kwietnia do... najdalej połowy października,
    > czyli 6 miesięcy max. To jest 180 dni obliczeniowe i dla czteroosobowej
    > rodziny to codziennie 300 l baniak z wodą, czyli jakieś 7-10 kWh.
    > Przyjmijmy 8,5 dla uczciwości :-).
    >
    > 180 dni x 8,5 kWh = 1530 kWh
    >
    > daje to w zaokrągleniu ok 800 zł za prąd.

> [...]
    Zauważ że przyjąłem odsetki od lokaty. Ma ktoś wolne 10000 i wpłaca do banku
    Realnie ma z tego 500 złotych. Musi wtedy dopłacić 200 zł rocznie. Jak kupi
    na kredyt to kosztuje go po spłaceniu 20000. Nawet jak by się nic nie zepsuło
    przez 20 lat to wychodzi że zagrzanie wody kosztuje 1000 rocznie. Czyli drożej
    niż prądem. Przy nie kupieniu instalacji z kolektorami 200 trzeba dopłacić.
    Przy kupieniu za gotówkę też 200 ale się nie ma dziesięciu tysięcy. Przy
    kupieniu na kredyt 1000 i też się nie ma dziesięciu tysięcy. W dupę sobie
    można taki interes wsadzić. Taki interes ma się amortyzować dwa trzy lata. To
    ja mam na nim zarobić a nie wszyscy dookoła.