    From: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Cczy moze układać Porotherm pionowo?
    Date: Sun, 13 Jun 2010 10:07:13 +0200

    news:hv14bo$ml0$1@news.onet.pl...

    > O to chodzi...
    > Kierbud to tylko figurant i nic więcej.
    > Wg prawa ma on niby reprezentować inwestora, ale w praktyce... to
    > całkiem lekka fucha :-D. Pojeżdzić, pozaglądać czasem, powymądrzać
    > się... tak dla pucu i... skasować.
    > Ja też nie zatrudniłem kierbuda, bo miałem takie widzimisię, tylko
    > dlatego, że takie są wymogi prawne - musi on oficjalnie objąć nadzór. No
    > to objął - wpisał się, przybił pieczątkę i parę stówek wziął :-). Był
    > też dwa razy na budowie.

    Kierownik budowy reprezentuje interes "społeczny". Ma zagwarantować:
    1) przestrzeganie decyzji o pozwoleniu na budowę (żeby państwo nie musiało płacić
    odszkodowań za skargi sąsiadów na niezgodność z planem zagospodarowania itd.),
    3) spełnienia minimów BHP (żeby państwo nie musiało płacić rent i zwolnień
    lekarskich)
    4) spełnienia minimów wytrzymałościowych i konstrukcyjnych (żeby nie było katastrof
    budowlanych)

    Kierownik budowy nie jest natomiast od spraw takich jak jakość izolacji, dokładność
    tynków czy obijanie się ekipy. Od tego może być inspektor nadzoru inwestorskiego.