    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 10 Jul 2015 09:40:43 -0700 (PDT)
    <559e6f8c$0$2194$65785112@news.neostrada.pl>
    <mnlurm$ups$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <559ed649$0$8390$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <559fa417$0$27510$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <mnobgm$dda$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <mnoetl$gru$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <mnop4i$rjd$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Ceny energi
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 10 lipca 2015 17:42:11 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Przesadzasz :-)
    > Sami nie mamy szans ale takich jak my (a w zasadzie jeszcze mniejszych) jest
    > więcej.

    ok - no to kto bardziej zabiegal o integeracje europy srodkowej, lech kaczynski czy
    chyzy rój?
    Zdaje sie ze jednak kaczor.

    > Jak to nie? Kupuje półprodukty lub materiały za X i wytwarza produkt wart Y.
    > D (dochód) = Y - X.
    > Przecież ten produkt już ma jakąś _znaną_ księgową wartość a nie dopiero jak
    > się go sprzeda.

    nie wiem jak sobie wyobrazasz obliczanie tej wartosci ksiegowej - bo w X mamy owe
    ekspertyzy. Nie, to musi byc cos prostego co nie wymaga bitew z firmami - nie placisz
    citu -wpadasz w obrotowy. Zadnych kontroli nie potrzeba do tego.

    > Ale jak w praktyce chcesz to zrobić? Jak opodatkować na granicy "ekspertyzy"
    > a nie opodatkować czegoś innego?

    moze zly pomysl - rownie podatny na wyprowadzenia kasy

    > T-Mobile jest drugim największym zagranicznym płatnikiem podatków w Polsce,
    > pierwszym jest właściciel Biedronki.

    w tym sensie to ok

    > Jak na półce w markecie stoją trzy różne produkty w tej samej cenie to
    > kwestia _chęci_ by sprawdzić który skąd pochodzi, a nie biedy czy bogactwa.

    owy cydr lubelski -niby jak sprawdze zawartosc "polski" w produkcie? sie nie da a z
    etykiety wynika ze polski. chyba ze zaproponujemy zmiany w prawie np nakaz oznaczenia
    "produkt polski w XX %"

    > Serio? Wystarczy zagłosować na odpowiednią partię i już się jest patriotą?

    Dokladnie odwrotnie :-) Najpierw jestes patriota a potem wybierasz najbardziejszą
    patriotycznie partie.

    > Ale co mnie obchodzi pani Olejnik? Zwróciłem uwagę na niewygodny problem to
    > Ty mi próbujesz znowu Olejnik przypiąć? Nie rozumiem dlaczego jak ja
    > wskazuję ogólny problem Ty to odpierasz jak jakiś wyimaginowany atak na
    > siebie i odpowiadasz w stylu "a u was biją murzynów" przy czym błędnie
    > rozumiesz to "u was" bo zakładasz że mi po drodze z Olejnik albo Lisem albo
    > innym miernym dziennikarzyną. Jak uważasz że tzw. patriotyzm ekonomiczny
    > Twoim zdaniem nie ma sensu to to napisz a nie wyskakuj z Olejnik.

    patriotym ekonomiczny ma jak najbardziej sens! Ino wskazuje ze we wiodacych mediach
    parcie jest zupelnie nie w tą strone. A popieraja bez wazeliny pewne ugrupowanie.
    Wobec tego, popierajac patriotyzm ekonomiczny, badzmy przeciw owym ugrupowaniom :)

    b.