  • Data: 2015-10-16 13:29:44
    Temat: Re: Ceny pomp ciepła w oderwaniu od polskich realiów
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 16 października 2015 12:44:51 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Zawyzone koszty instalacyjne dla gazu.

    To jest mocno indywidualna sprawa :) Ja mam do gazu z kilometr chyba i u mnie
    koszt pociagniecia gazu to bylyby grube tysiaki :-)

    PS. Bede "robil" (mam wrazenie ze juz o tym pisalem wczesniej ale nie wiem
    czy tu) byc moze jeszcze w tym roku instalacje oparta na PC mojej sasiadce.
    Byla u mnie ostatnio i pokazala wyliczenia (CO i wylewki) jakiejs firmy
    na prawie 80k pln oparte o polecana przeze mnie pompe za 15k pln :-)

    Paaaaaanie - kolektor spiralny rury w sumie 1,5km, przez co 3 x wiecej glikolu
    (zamiast 1500 u niegoi - 6000). Przez mega opory zaproponowal tam pompe
    32/100 za 2300 netto (!) - czujecie to? Moje 550m glikolu napedza pompka
    WILO STAR 25/6 za 350 pln z wysylka z allegro i od kilkulat radzi sobie
    doskonale :-) Do tego zaproponowal silowniki i termostaty w kazdym pokoju
    za (w sumie) prawie 10k! Potem wychodza takie kwiatki :-)

    Bede jej kupowal wszystkie materialy, nadzorowal budowe i sam podlaczal
    pozniej sama kotlownie do kupy to bede Wam na biezaco pisal ile to NAPRAWDE
    kosztuje obcego czlowieka :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.