  • Data: 2010-07-07 12:34:09
    Temat: Re: Chyba za duża moc kotła węglowego
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    krzysiek rzecze:

    > dom nie jest ocieplony - w lecie bardzo gorąco, w zimie bardzo zimno.

    Straty większe, zatem przewymiarowanie pieca mniejsze.
    Czyli dobrze ;-)

    > tak, mam CWU. Kocioł znajduje się w piwnicy.

    To OK, obieg grawitacyjny będzie zachodził (aczkolwiek UPS nie
    zawadzi), dodatkowo zbiornik CWU będzie robić za bufor cieplny.

    Ja bym zostawił kocioł jak jest. A rurki- jak uważasz, choć ja
    bym rozważył grubsze- dla mniejszych oporów (obieg grawitacyjny)
    i większej pojemności układu. Do naczynia wzbiorczego
    w najwyższym punkcie instalacji i tak musisz dać rurę
    o wewnętrznej średnicy co najmniej 25 mm.

    --
    Dominik (& kąpany)