  • Data: 2014-08-28 20:19:22
    Temat: Re: Ciepła woda
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 28 Aug 2014 10:42:03 -0700 (PDT), k...@g...com

    > W`Łodzi wodę z kranu można pic bez gotowania. Ma parametry dobrych
    > butelkowanych wód mineralnych.

    Legionella nie jest groźna gdy się ją przyjmie na układ pokarmowy. Pomyliło
    ci się z eColi. Legionella jest groźna przy rozpyleniu wody i inhalacji,
    np. pod prysznicem. Powoduje szkody w układzie oddechowym, w tym poważne
    zapalenie płuc -- dokładnie takie, jak przeszedł syn mojego szwagra.

    > Tez ja trzeba w bojlerze co jakiś czas gotować?

    Żeby się pozbyć ew. Legionelli, tak. Wypada.

    > W powojennej Polsce przypadki zachorowania wskutek kontaktu z
    > tą bakteria od legionów można policzyć na palcach jednej ręki.

    Jak wyżej. Sam kontakt z bakterią nie jest groźny.

    > Znam kogoś kto chorował bo miał kontakt z tą bakterią
    > i się zaraził. Zaraził się za granicą w bardzo ciepłym kraju.
    > Krajowych źródeł bakterii brak.

    Tia.

    --
    Pozdor