  • Data: 2014-06-30 19:01:03
    Temat: Re: Coś gryzie moje śliwki
    Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Uncle Pete" <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com> napisał w
    wiadomości news:logqv2$t96$1@news.task.gda.pl...

    > Od jakiegoś czasu próbuję ustalić, dlaczego gniją moje śliwki - kiedy są
    > już prawie dojrzałe, pojawia się w nich zgnilizna z jasnym nalotem. W
    > zeszłym roku zauważyłem, że w środku plamy prawie zawsze jest coś w
    > rodzaju nakłucia. Sprawdziłem teraz - prawie wszystkie owoce mają po
    > jednej-dwie dziureczki. W środku czasami jest kilkumilimetrowy kanalik.
    > Czyli chyba ktoś je nadgryza, a potem w tym miejscu zaczyna gnić.

    Hejka. Ja też od jakiegoś czasu zastanawiam się jak zawiązki śliwek,
    które zostały zaatakowane przez larwy owocnicy żółtorogiej i w związku z tym
    opadły jakimś cudownym sposobem wróciły na drzewo i tuż przed
    dojrzeniem pokryły się jasnym nalotem zgnilizny, że już pominę te dziureczki
    i kanalik.
    Pozdrawiam zagadkowo Ja...cki