  • Data: 2010-10-07 09:52:30
    Temat: Re: Czy 24 +12 to optymalna kombinacja ?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik unet napisał:

    > Nie rozważałem na ten moment konkretnych modeli, chodzi mi tylko o grubość, bo
    > jestem przed tyczeniem osi budynku.

    Oś ścian wytyczasz i tak w odniesieniu do ich części nośnej. Grubość
    elewacji może mieć ewentualnie znaczenie tylko w przypadku, kiedy masz
    odległość od granicy działki 'na styk', Jakby Ci czasem miało
    przekroczyć minimalne odległości ze względu na grubość elewacji o kilka
    cm, to lepiej przesunąć cały budynek o te kilka cm, bo jak się już
    wybudujesz i obrys budynku będzie za blisko sąsiada, to możesz mieć schody.

    Jeżeli natomiast chcesz brać pod uwagę grubość elewacji przy wytyczaniu
    ścian, to oś ścian przy wytyczaniu odnosi się tylko do części ścian
    spełniającej funkcje nośne, bo pod tą ścianą będzie fundament - dla
    murów dwuwarstwowych :-), o takiej pisałeś. Grubości elewacji nie musisz
    tu brać pod uwagę - fundamentu pod elewację i tak nie robisz w tego
    rodzaju ścianie.

    pozdr
    robercik-us