    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Czy jest coś przeciw grzybom?
    Date: Fri, 30 May 2014 16:25:32 +0200

    Pani Basia napisała:

    > Stokrotki lubię, a ta usenetowa... nie ma agresji w niej, to
    > najważniejsze. Więc niech sobie będzie, dla Innych też niech
    > znajdzie się kawałek podłogi, czy tam miejsca pod dachem nieba.

    Oglądamy w gronie rodaków dziennik. Między morderstwem na dyskotece
    a relacją meczu hokejowego (wiadomości z zagranicy podaje się na samym
    końcu), wyskakuje nowa reklama: drewniany, biały domek, a przed nim
    soczysta, wiosenna murawa, poprzetykana pąkami jaskrów, kaczeńców,
    stokrotek i fiołków.
    -- Ty -- szturcham Zosię -- popatrz, skąd oni wzięli taki widoczek?
    Widziałaś kiedy, żeby na ich trawniku cokolwiek rosło?
    -- Pewnie -- zgaduje Lidka -- zaraz się na tym kobiercu rozłoży
    blondyna i rozsmaruje sobie po cielsku balsam "Łąka".
    Zamiast oczekiwanej blondyny zębaty gość w farmerkach. Spryskuje
    trawnik jakby gaśnicą. Kwiaty zwieszają główki, liście zwijają się
    w spiralę, łodygi wiotczeją. I głos z ekranu: "Co za skuteczność!
    Co za wybiórczość! Nowy preparat Szmaragd firmy Mac Dusky likwiduje
    chwasty w dwie minuty nie uszkadzając trawy!
    Jedno z dzieci uderza w bek. Co oni robią kwiatkom?

    To z książki "Delicje ciotki Dee" Teresy Hołówki. O różnicach kulturowych,
    relacja ze Stanów, z Midwestu konkretnie. Lata osiemdziesiąte. No i proszę,
    do nas też dotarło. A ja wciąż słabo rozumiem -- trzeba mieć fijoła.

    Jarek

    PS
    Co do odmiany usenetowej, to też racja.

    --
    Od dziś lepsze będzie wciąż nam włazić w drogę!
    Idzie nowe, dziadzie, idzie nowe!