eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy ma sens ogrzewanie podłogowe z obiegu wody kranowej › Re: Czy ma sens ogrzewanie podlogowe z obiegu wody kranowej
  • Data: 2010-02-25 02:55:13
    Temat: Re: Czy ma sens ogrzewanie podlogowe z obiegu wody kranowej
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Lut, 23:06, "Krzysiek" <j...@g...pl> wrote:

    > Sprawdzilem na stronie Organiki. Wspólczynnik przewodzenia szarego i
    > zielonego pianomatu to 0,04W/mK, czyli tak jak styropian. Chwala sie nawet,
    > ze pianomat jest bardzo cieply. Troche mi sie to klóci z dalszym ciagiem
    > wywodu, czyli: "nadaje sie na ogrzewanie podlogowe".

    Ale to jest 3mm !!! Po drugiej stronie masz 100mm, ponad *trzydziesci*
    razy wiecej !! :-)

    > Masz jakies doswiadczenia praktyczne (wlasne) z tektura falista? Nie znam

    Mam. W mieszkaniu mialem pokoj z tektura. Panele przetrwaly bez
    szwanku pare lat ale halas nieporownywalny! Najlepszy test to np.
    upuszczenie monety albo wpuszczenie zony w szpilkach na podloge ;-)

    > nikogo, kto zastosowalby tekture i móglby sie podzielic opinia.

    Tektura to najgorszy i najbardziej badziewny z mozliwych materialow na
    podklad (i najtanszy jednoczesnie).

    > W jakims sklepie widzialem pianke z nacieciami - ma to byc droga dla
    > lepszego przekazywania ciepla. W sumie dosc przekonujace.

    Przekonuja Cie naciecia, ktore maja moze 5% powierzchni, a 95% dalej
    izoluje ? :)

    Naprawde - za duzo sie stresujesz. Problem bylby gdybys polozyl
    pianomat grubosci 2cm. Odpal sobie audytora CO i policz przekazywanie
    ciepla w zaleznosci od podkladu (np. tektura VS pianomat 3mm). Roznice
    beda po przecinku :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.