  • Data: 2009-12-14 10:36:10
    Temat: Re: Czy po Nowym Roku...
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Boombastic pisze:
    [..]

    > Raczej jest dokładnie odwrotnie: w krótkim okresie wahania są znaczne, a
    > długi okres je wygładza.

    Zależy co nazywasz długim, a co krótkim okresem.

    Zresztą... nawet jak popatrzysz na flagowy wykres EURUSD, to mimo jakiej
    takiej stabilności trendu wzrostowego od jakichś kilku miesięcy, i tak
    są wahania, a w końcu nie wiadomo czy kurs wejdzie w trend spadkowy, czy
    utrzyma się dalej wzrost...

    Jak spojrzysz natomiast już na wykres np. GBPUSD, to już nic z niego nie
    wiadomo w dłuższej perspektywie - mam tu na myśli nie kwestie dni, czy
    tygodni, ale miesięcy i lat, bo przecież kredyty hipoteczne bierze się
    na lata. Jeździ sobie z góry w dół i z powrotem :-).

    Na większości par walutowych po prostu nie da się określić jednoznacznie
    zarysowanego trendu trwającego ponad rok.

    Na walutach _jest jazda_ i nie wierzę w bajki, że coś będzie się
    umacniać, czy osłabiać przez najbliższe dziesięć lat... powiedzmy :-),
    to wszystko zależy od zbyt wielu czynników, żeby można było mówić tu o
    mniejszym ryzyku w dłuższej perspektywie.

    Moja ostateczna konkluzja co do kredytów walutowych pozostaje
    niezmienna. Są to instrumenty dla osób lubiących dreszczyk emocji...
    większy niż przy kredytach w rodzimej walucie :-))).

    pozdrawiam
    robercik-us