eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego Tauron wysyła podwójny rachunek za sierpień-wrzesieńRe: Dlaczego Tauron wysyła podwójny rachunek za sierpi eń-wrzesień
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 25 Aug 2021 15:42:35 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Dlaczego Tauron wysyła podwójny rachunek za sierpi eń-wrzesień
    From: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 25 August 2021 at 22:00:52 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Nie wiem jak jest w Tauronie, ale w PGE wpłaca się na swoje subkonto.
    > Mam odczyt robiony raz na pół roku i co pół roku dostaję prognozę na
    > następne półrocze. Z racji tego, że sprawdzam co miesiąc ile zużywam - to
    > olewam prognozy i wpłacam na rachunek kwoty za rzeczywiste zużycie, Robię
    > tak od jakiś 10 lat i jeszcze mi się nie zdarzyło aby mi odcięli licznik.
    > Po półroczu mam nadpłatę lub niedopłatę na poziomie max 50 zł.
    > Nigdy nie wpisuję żadnego tytułu przelewu, bo wpłacam na swoje subkonto.
    >
    > TG
    może PGE jest elastyczny, ale Tauron wysyła bloczek
    5 wpłat terminowych, które stanowią terminowe wezwania do zapłaty:

    kwota i termin płatności

    jak fizycznie kwoty są księgowane na subkonto, tego nie wiem, ale wiem, że
    niewpłacenie 1 przekazu miesięcznego, może skutkować odłączeniem licznika, bez
    uprzedzenia.

    Czy to nastąpi po miesiącu, po kolejnym wezwaniu, tego nikt nie wie, bo algorytm
    wyłączania licznika jest znany jedynie firmie.

    Spotykam osoby żyjące bez prądu, czyli załapały się na algorytm odłączenia licznika i
    nie zaoferowano im licznika przedpłatowego, ani socjalnego.

    Czyli po prostu, nie mają w domu prądu.

    Co więcej, spotkałem się z księgowaniem nowych wpłat na pokrycie kwot z nowych wezwań
    zapłaty, a zaległa płatność była nadal wymagalna i obrastała odsetkami.
    Zatem może być tak jak w przypadku spłaty kredytu w banku.
    Niewpłacenie pełnej kwoty raty w terminie, może skutkować komornikiem i wymagalnością
    pełnej kwoty kredytu.

    Czyli zamiast 110zł
    wpłaciłeś 100zł według zużycia
    a algorytm księgowy uznaje , że nie dokonałeś terminowej wpłaty kwoty z prognozy
    i przesyła sprawę do windykacji.

    Są liczniki ze zdalnym odczytem i pewnie tez jest taka opcja, wpłacania rzeczywistego
    zużycia, ale to wymaga znajomości algorytmu obliczania kosztu 1 kWh, a to może byc
    problemem, gdy licznik 2-taryfowy i podłączona siła

    Ale dzięki za odpowiedź
    Preferowałbym 12 druczków na każdy miesiąc w roku, ale pewnie znajdą się osoby,
    uznające, że sierpień bez opłaty to jest ok.

    A zimą to chyba luty będzie bez opłaty