eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Tue, 7 May 2024 20:09:02 +0200
    <4...@h...invalid>
    <1e0trqi2dzm4x$.w78wke6a2kg2.dlg@40tude.net>
    <a...@h...invalid>

    Dnia Tue, 7 May 2024 17:12:55 -0000 (UTC), Arnold Ziffel napisał(a):

    > A jak chcesz to zrobić? Sterylizacja życia niewartego życia? Według
    > jakiego klucza?
    Elementarne, drogi Watsonie. Każde społeczeństwo osiągając pewien poziom
    bezpieczeństwa socjalnego przestaje robić dzieci. Wystarczy każdemu
    społeczeństwu ten poziom zapewnić. Widzisz jakie to fajne? Robisz innym
    dobrze a oni w zamian, całkiem nie odczuwając przymusu, nie robią
    dzieci. Liczba ludności świata maleje.

    > Charakterystyczne dla fanatyków -- wmawianie dyskutantom chorób
    > psychicznych
    Przecież masz coś z kiepełą. Wmawiasz innym a to ich winy (tym możnym) a
    to ich fanatyzm (tych którzy optują za transformacją energetyczną, bo je
    mylisz z optowaniem za BEV). Paranoja jakaś?

    > Bo są. Ile ja CO2 wyemituję swoim samochodem przez rok w porównaniu do
    > jednego przelotu samolotem?
    Argument w stylu Ziffela - bo są. Weź i sobie policz ile emituje klasa
    rządząca Europy przez samoloty a potem porównaj z resztą emisji. Bo na
    razie, to już drugi raz usiłujesz sprzedać swoje złudzenie za prawdę.

    > Największym emitentem CO2 są Chiny (27% światowej emisji). Więc może to do
    > nich należy skierować apele, i im należy dokręcać śrubę?
    Jakbyś czytał co piszę, to byś wiedział że już wskazałem Chiny jako
    jedno z istotnych zagrożeń. Głównie dlatego że niesposób ich przymusić
    do czegokolwiek. Zresztą, nadrabiają to nieco produkując tanie panele w
    ogromnej ilości. A poza tym, Chiny już zdążyły świat zdziwić i jeszcze
    nieraz zdziwią.

    > Znów urojenie. Odpisuję, bo dyskutujemy choć trochę merytorycznie. Jak
    > zrobi się zbyt personalnie, to przestane odpisywać, bo przepychanki mnie
    > nie interesują. Będziesz mógł się puszyć, że wygrałeś :)
    I kto tu zadziera nosa?

> [...]
    > Odejście od węgla na rzecz OZE i atomu? Jak najbardziej popieram, bo nie
    > utrudnia to życia ludziom (najwyżej górnikom, którzy będą musieli znaleźć
    > sobie inne zajęcie). Przejście na BEV? Też będę popierał, jak BEV będą
    > mogły realnie konkurować z ICE. Na razie mogą tylko w konkretnych
    > zastosowaniach.
    > Ten czas pewnie nadejdzie (tego sobie przynajmniej życzmy). Czas, w którym
    > Kowalski, do niczego nie zmuszany, będzie wybierał BEV, bo tak będzie dla
    > niego po prostu lepiej. Ale jeszcze nie nadszedł.
    No i dokładnie tak myślę jak ty. Jedyna różnica polega na tym że ty
    jesteś przekonany że przejście z trakcji spalinowej na elektryczną to
    złośliwa a krecia robota Unii, masonów i Sorosa. A elektryki sprzedaje
    banda zwyrodnialców w rodzaju Muska. A jestem zdania że to smutna
    konieczność wywołana nadmierną, wręcz rabunkową konsumpcją Ziemi.
    Na koniec dorzucę jeszcze słowo o postępie technologicznym. Głównie w
    bateriach. Otóż jeszcze zanim dzisiejsze elektryki osiągną kres
    eksploatacji, czyli nie dalej niż za 15 lat, BEV osiągną taki stopień
    rozwoju że zdeklasują ICE pod każdym względem. To przekonanie wypływa z
    ekstrapolacji trendów (np. pojemność baterii w kWh/kg, cena 1 kWh w
    baterii czy ilość doniesień o nowych katodach czy innych bateryjnych
    szczegółach). Także z szybkiego przyrostu OZE oraz z rozwoju
    dalekosiężnych linii przesyłowych.

    --
    Jacek
    I hate haters.