eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Tue, 7 May 2024 20:49:38 +0200
    <f...@h...invalid>
    <v1dj6c$3nj$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <3...@h...invalid>

    > Jaki masz zasięg zimą? I co to znaczy "przygotowany do jazdy zimą"? Jak
    > się przygotowuje elektryka do jazdy zimą? Mojego ICE (przynajmniej jeśli
    > chodzi o silnik) nie przygotowuję na zimę.

    Nie widziałeś nigdy ICE bez dachu?

    I jak taki 'ICE bez dachu' nie wyposażą w dach to nadaje się do jazdy
    zimą czy nie nadaje?

    Z 'elektrykiem bez dachu' byłoby inaczej?

    > Jakbym miał dom, to bym miał i gniazdko pod chmurką, i garaż, i
    > możliwości. > Nie mam. Mieszkam w bloku. A nawet jak ja będę miał dom (bo
    > chcę kupić), to nic nie zmienia, bo miliony osób mieszkają i będą mieszkać
    > w blokach, parkując samochody tam, gdzie akurat jest miejsce

    No i smrodzą tam, gdzie akurat da się :-) Ale czy to jedyna opcja?

    > (albo, tak
    > jak ja, na płatnym parkingu 700 metrów od domu,

    Nie mają tam budki z gniazdkiem?

    > bo mam pod domem strefę
    > płatnego parkowania, a samochodu ciężarowego, jakim jest bus, nie da się
    > na taką strefę zarejestrować).

    No ale może mają budkę :-)

    > No i jak wyżej nie mam gniazdka i muszę ładować na stacji.

    Mają budkę na tym parkingu czy nie mają?

    > Jak pojadę
    > gdzieś dalej, to też mi gniazdko pod domem nie wystarczy i będę musiał
    > ładować na stacji.

    Po to są stacje. Duże moce, szybkie ładowanie. A pod domem wystarczy
    gniazdko.

    > Przypominam że dyskutujemy o tym zdaniu:
    >
    > "Do moich potrzeb EV się niestety nie nadaje."

    I co, dla Ciebie baterie zmniejszyły żywotność?

    > Ja nie mam żadnego problemu z tym, że *ktoś* będzie miał jakieś wydatki.
    > Jego wydatki, jego sprawa.

    Zapłacisz podatek od używania smroda?

    > Tak, że nie zawsze da się jechać pociągiem. Czasem się coś wiezie,

    No to elektryk :-)

    > czasem po prostu chce się mieć swój samochód pod ręką, żeby nie musieć
    > wzywać taksówki na każdy dojazd do sklepu.

    Podkreślmy, swój :-)

    > Sam wybieram, czy jadę
    > pociągiem czy samochodem.

    No i sam wybierasz czy smrodzisz.

    > No i póki co nie mam problemu z tym, że muszę
    > tankować (bo tankowanie trwa 3 minuty).

    Ładowanie elektryka też 'trwa 3 minuty'. Z tym, że tak jak smroda, nie
    jest to ładowanie do pełna. Do pełna trzeba jednak dłużej.

    > Ale chyba jakaś rekuperacja przy zwalnianiu jest?
    >
    > Ciężko nie używać hamulca, jak ci się nagle zapala żółte. Albo pociśniesz,
    > żeby przejechać, albo hamujesz. Nie ma innej opcji.

    No i wtedy rekuperacja nie wystarcza do zahamowania pojazdu :-)

    Musisz jednak obserwować drogę :-)

    > A jakby były liczniki, to by sobie można z daleka widzieć, że za 10 sekund
    > będzie już żółte, zdjąć nogę z gazu i spokojnie sobie wytracić prędkość.

    Tak robię bez liczników. :-)

    > Niby mają. Moja nie ma. I znów, jakby mi na tyle zależało, to bym dopłacił
    > i by miała.

    No właśnie, masz to w d..e.

    > Bo się tym bardziej interesujesz. Ja się nie zagłębiałem w BEV. Jak będę
    > rozważał zakup (nie rozważam), to się zagłębię.

    W innym miejscu piszesz, że nie zmienisz zdania.

    > To maskę sobie kup :)

    Ty mi kup :-)

    > I mimo tego nadal nie umiesz przekonać dyletanta do BEV.

    Mnie raczej chodzi o zmianę punktu widzenia.

    > No już podałem (nie pamiętam czy w tej odnodze wątku) powody, dla których
    > nie chcę BEV.

    "Nie chcę BEV bo to nie jest ICE".

    > Pewnie jak każdy tutaj. Ale akurat nie w tym temacie.

    Nie zauważyłeś, że podnoszone przez Ciebie kwestie mogą jednak wyglądać
    inaczej?