eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Tue, 7 May 2024 21:23:46 +0200
    <Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1> <v1cd5v$vvi$2$Cav@news.chmurka.net>
    <B6k_N.6$w1L.1@fx01.ams1> <v1clqb$36c$3$Cav@news.chmurka.net>
    <39l_N.3$BLs1.0@fx03.ams1> <v1col4$36b$1$Cav@news.chmurka.net>
    <0...@h...invalid>
    <v1dg6t$vsc$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <b...@h...invalid>
    <v1dl8v$5fg$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <0...@h...invalid>

    > Nie widziałem, żeby ktoś miał problem z tym, że ktoś inny wybiera BEV.

    Więc się pytam 'z czym macie problem?'.

    > Jedynie wyznawcy BEV mają problem z tym, że inni wybierają ICE.

    > I często na krótszych dystansach jeżdżę, choć akurat nie po to, żeby nie
    > smrodzić.

    > Smroda to nie wiem, ale mój samochód spokojnie.

    3 min?

    > Plus ze dwie minuty na
    > pójście, zapłacenie, powrót i odjechanie.

    > Nie wiem. Ja mam i ogrzewanie i klimę. Nie wyobrażam sobie jeździć bez ani
    > jednego ani drugiego. Tzn. inaczej. Mógłbym, ale nie widzę powodu.
    >
    > Czyli twój elektryk nie ma nawet ogrzewania? Nie przeszkadza ci to?

    Nie.

    > Ja mam zasięg... nawet nie wiem jaki.

    Chciałeś porównanie zima-lato a nie mój-twój.

    > Wystarczająco duży, żeby tego nie
    > liczyć. W osobówce miałem ok. 450 km, w busie mam 2x większy bak (ale też
    > mocniejszy silnik) -- strzelam że minimum 500 km będzie, może 600 km.
    >
    > Serio sugerujesz że miałbym co 50 km ładować samochód? Jakbym jeździł
    > tylko po mieście i miał gniazdko pod domem, to miałoby to sens. I tylko
    > wtedy.

    No i właśnie tak jest. Ale przecież są 'elektryki mające 10x większy aku'.

    > No to jest jakiś argument.

    > To trochę więcej niż dałem za mój samochód, gdy miał 11 lat (nie pamiętam
    > dokładnie, ale ok. 23k). Sens żaden.

    Za 11-letni złom dałeś tyle co za nówkę baterię? :-)

    > Nie wiem. Nie władowałbym 27 tysięcy w stary samochód. Ale też nikomu nie
    > mówię, co ma robić ze swoimi pieniędzmi.

    To przecież stary kupiłeś a nie nowy. Nowa to byłaby moja bateria gdybym
    ją kupił :-) Właściwie to kupiłem, ale ze starym samochodem :-)

    > No widzisz, a przeglądy przechodzi, i to bez dawania w łapę :)

    Mój nawet na kanał nie wjeżdża bo się boją, że wpadnie do środka :-)

    > Czyli baterie wytrzymają... ile km? 300 kkm będzie?

    Ale co Ty teraz liczysz? Masz pojazd do jazd lokalnych z 10x mniejszą
    baterią niż pojazdy na trasy.

    > Z tych rzeczy póki co skończyło mi się tylko sprzęgło. Rozrząd w sumie
    > wypadałoby wymienić...

    > Jak sytuacja (i moja, i z BEV) zmieni się na tyle, że będzie mi się to
    > bardziej opłacało,

    Niech jednak wprowadzą ten podatek od smrodzenia by się opłacało.

    Powtarzanie uprzedzeń.