eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.172.24.44.20!n
    ot-for-mail
    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Tue, 7 May 2024 20:06:19 -0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1...@h...invalid>
    References: <v0viho$98l$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <v100le$rbg$8$Shrek@news.chmurka.net>
    <2...@h...invalid>
    <v15h5b$j8s$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <7...@h...invalid>
    <w7by7wooal9b$.5c9fk6xf7of2.dlg@40tude.net>
    <3...@h...invalid>
    <4a2u7yrwn4ag$.9sbl8tlxpaxk$.dlg@40tude.net>
    <a...@h...invalid>
    <Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1> <v1cd5v$vvi$2$Cav@news.chmurka.net>
    <B6k_N.6$w1L.1@fx01.ams1> <v1clqb$36c$3$Cav@news.chmurka.net>
    <39l_N.3$BLs1.0@fx03.ams1> <v1col4$36b$1$Cav@news.chmurka.net>
    <0...@h...invalid>
    <v1dg6t$vsc$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <b...@h...invalid>
    <v1dl8v$5fg$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <0...@h...invalid>
    <v1dv4c$g7t$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 172.24.44.20
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 7 May 2024 20:06:19 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="arnold";
    posting-host="172.24.44.20"; logging-data="17907";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.6.1-20211226 ("Convalmore") (Linux/6.1.21-v7+ (armv7l))
    Cancel-Lock: sha1:W3c2JxnfDEjRvkPNJRXmwL1QDCc= sha1:SwAiycvXNgKQWEUUxzZB2LkFePU=
    sha256:Bb89g0qNdbPP4ZmPfs6C8X/IqmoSFeOdpfhimi6fk/M=
    sha1:xlABxrpco/uNdgmnWRnzzvnk5S0=
    sha256:mTCNubmjDWq8+ib2rswKdO45lBQYBc4abIflEvot9nU=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:594957 pl.misc.elektronika:791266
    pl.misc.samochody:2720915
    [ ukryj nagłówki ]

    In pl.misc.elektronika io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Więc się pytam 'z czym macie problem?'.

    No to mówię -- my z niczym :)

    >>>> To zatankujesz elektryka w 3 minuty, czy nie?
    >>>
    >>> A co, smroda zatankujesz? To chyba takiego bolida F1 :-)
    >>
    >> Smroda to nie wiem, ale mój samochód spokojnie.
    >
    > 3 min?

    Oczywiście. Nie mierzyłem dokładnie. Może 2 minuty, może 4. Jak chcesz, to
    specjalnie dla ciebie przy następnym tankowaniu zmierzę.

    >> Nie wiem. Ja mam i ogrzewanie i klimę. Nie wyobrażam sobie jeździć bez ani
    >> jednego ani drugiego. Tzn. inaczej. Mógłbym, ale nie widzę powodu.
    >>
    >> Czyli twój elektryk nie ma nawet ogrzewania? Nie przeszkadza ci to?
    >
    > Nie.

    No to dobrze. Mi by jednak przeszkadzało.

    >>> Niemniej jednak ... jeśli latem mam 70km a zimą 50 to chyba ... tak jak
    >>> smrody? :-)
    >>
    >> Ja mam zasięg... nawet nie wiem jaki.
    >
    > Chciałeś porównanie zima-lato a nie mój-twój.

    No, ja mam zimą i latem podobny. Nie wiem czy co do kilometra. Pewnie nie.
    Ale ten sam rząd wielkości. 50 a 70 to jednak spora procentowa różnica.

    >> Serio sugerujesz że miałbym co 50 km ładować samochód? Jakbym jeździł
    >> tylko po mieście i miał gniazdko pod domem, to miałoby to sens. I tylko
    >> wtedy.
    >
    > No i właśnie tak jest. Ale przecież są 'elektryki mające 10x większy
    > aku'.

    Jeśli istnieje BEV, który ma zasięg rzędu 500 km zimą, podczas jazdy z
    ogrzewaniem, i trzyma ten zasięg przez np. 15 lat eksploatacji, to dobrze.
    Znaczy, że problem zasięgu odpada. Pozostałe zostają.

    >> To trochę więcej niż dałem za mój samochód, gdy miał 11 lat (nie
    >> pamiętam dokładnie, ale ok. 23k). Sens żaden.
    >
    > Za 11-letni złom dałeś tyle co za nówkę baterię? :-)

    No widzisz -- a to jest w pełni sprawny samochód. Nie ma w nim dosłownie
    jednej rzeczy, którą chciałbym zmienić.

    Oczywiście w końcu zacznie się psuć. I jak osiągnie ten wiek, w którym
    naprawy przestaną się opłacać, to go zmienię. O ile nic się nie zmieni, to
    na ten sam model, tylko młodszy.

    >> Nie wiem. Nie władowałbym 27 tysięcy w stary samochód. Ale też nikomu nie
    >> mówię, co ma robić ze swoimi pieniędzmi.
    >
    > To przecież stary kupiłeś a nie nowy.

    No tak. 4 lata temu. I jeździ. I pewnie jeszcze trochę pojeździ.

    >>> No tak właśnie jak wyżej opisywałem, jakoś nie chcą się kończyć te aku :-)
    >>>
    >>> Kiedyś się skończą,
    >>
    >> Czyli baterie wytrzymają... ile km? 300 kkm będzie?
    >
    > Ale co Ty teraz liczysz? Masz pojazd do jazd lokalnych z 10x mniejszą
    > baterią niż pojazdy na trasy.

    Do jazd lokalnych mam rower, a nawet dwa (jeden do bardziej lokalnych,
    drugi do mniej lokalnych).

    A co liczę -- trwałość. Mój stary samochód ma najechane 300 kkm i jest
    sprawny. Elektryk z 300 kkm, bez wymiany baterii, będzie sprawny?

    > Niech jednak wprowadzą ten podatek od smrodzenia by się opłacało.

    Przecież już jest. Paliwo jest drogie.

    >>> Żeby o czymś w ogóle mówić to trzeba trochę jednak o tym wiedzieć :-)
    >>
    >> Trochę wiem.
    >
    > Powtarzanie uprzedzeń.

    No to naładuję w te trzy minuty do pełna czy nie?

    Nawet niech będzie łatwiej. W pięć minut. Od podpięcia ładowarki do
    naładowania do pełna. Nie liczymy szukania ładowarki, nie liczymy
    płacenia. Sam proces ładowania, tak jak sam proces tankowania od włożenia
    pistoletu do odbicia. Naładuję?

    --
    Mówi zięć do teściowej:
    - Gdzie mama jedzie?
    - Na cmentarz.
    - A kto rower przyprowadzi ??!!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1