  • Data: 2009-10-28 13:49:43
    Temat: Re: Dobudowac czy budowac nowy
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hc17e7$g4i$1@news.onet.pl...
    > Mam dylemat. Chodzi o dobudowanie dla córki pietra, zyli podwyższenie
    > dachu. Dom parterowy z dachem 30 stopni(dachówka bet.) - poddasze
    > nieuzytkowe - wysokośc w max wysokości 1,90. Teraz jest dylemat , czy
    > podnieśc dach(trzeba to rozebrac , wymurowaś scianki przynajmniej 1,5, i
    > od nowa położyć dach.
    > strop nad parterem betonowy, mury i fundamenty wytrzymaja , bo jak sie go
    > budowalo to brało sie pod uwage , że może byc potrzebna rozbudowa.Dom
    > 10-letni. Alternatywa jest postawienie drugiego parterowego.
    > powierzchnia domu ok 120 metrów kwadratowych.
> [...]

    Gdybym był w takiej sytuacji - to na przykładzie bliższej i dalszej rodziny
    z takimi 'wielorodzinnymi układami' - budowałbym drugi, nawet gdyby mial
    kosztować 2x tyle. Specjalnie wybudowaliśmy typowo jednorodzinny dom, żeby
    córka, jak już dorosnie (teraz ma 8 lat) i założy rodzinę mogła się bez
    problemów i żali - wyprowadzić. Mogę ew. pomóc jej w budowie własnego domu
    czy kupnie mieszkania - ale z własnego przykładu wiem, że nic tak nie cieszy
    jak samodzielna (w sensie przede wszystkim finansowym, ale też
    psychologicznym) budowa domu czy urządzanie kupionego mieszkania. Zważ też
    na to, że darowane rozpieszcza - dasz jej dom, będzie kwękać że nie dałeś
    samochodu, kupisz samochód - będzie jęczeć że za mały :)

    Adam