  • Data: 2011-02-25 06:21:34
    Temat: Re: Dom ma 30 lat, ocieplenie stropu
    Od: "Ula" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ik54t0$oif$1@news.onet.pl...

    > Obawiam się, że jak będziesz miał tam w miarę ciepło i nie zabezpieczysz
    > tego styropianu np. poprzez zalanie betonem to w kilka lat będzie to raj
    > dla myszy.

    Na strychu jest temperaturą tylko parę stopni wyższa
    niż na dworze, teraz jest tam poniżej - 10 oC.
    Latem jest upał od blachy. Czy tam mogą być myszy??
    Natomiast człowiek obrasta w różnorakie
    graty z których nie korzysta, jak maszyna Singer
    po babci i mnóstwo przeczy które leżą od lat
    a "przydać się mogą". Trzeba nabrać powietrza
    w płuca i racjonalnie to wyrzucać bo nie ma sensu
    trzymanie czegoś, do czego przez lata się nie zagląda.
    Z tym zużlem- tata mówił, że zużel jest pod wylewką
    nad piwnicą. Czy jest na strychu tego nie jest pewien.
    Ale tak się budowało 37 lat temu.
    Piszecie o grubszej warstwie styropianu, a przecież
    15 cm + płyta OSB to już wysokość jednego schodka.
    A sąsiad co ocieplił mury (mnie też będzie to czekać)
    i dał chyba aż 10 cm to ma ciemniej w pokojach
    okna jakoś tak "głęboko" są teraz osadzone.
    Ja myślałam o 5 cm na ściany, ale może dam 8 cm
    po Waszych sugestiach. Podziękowania.