  • Data: 2017-11-14 08:26:22
    Temat: Re: Dom z kontenerów morskich
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Obkładam kontener wewnątrz 10cm wełną, lub styropianem na drewnianym
    > rusztowaniu, wstawiam piecyk i mogę używać cały rok.
    spróbuj zrozumieć, że temat tak naprawdę jest niezbadany. Budowlańcy w
    tym wątku, mają z nas "polewkę". Niestety mają dużo racji, bo do
    zorganizowania mieszkania w metalowym pudełku, szukamy rozwiązań
    zapożyczonych z klasycznych domów. Nie tędy droga. Wszyscy mamy lodówki,
    które na zewnątrz mają blachę na której nic się nie skrapla, pomimo
    różnicy temperatur 40°C. więc technologia jest, pytanie jak ją
    sprowadzić do akceptowalnych cen. To nasze podejście jest
    nieodpowiednie. W domu czy w kontenerze można zamieszkać, ale kontenera
    zdecydowanie się nie buduje, a to grupa budowlana.

    ToMasz

    PS.
    Tylko do Boba
    jeśli w Twoim planie jest rekuperator, albo przynajmiej wentylacja
    mechaniczna, zastanów się czy nie rozszczelnić kontenera, strefy
    wewnętrznej pomiędzy metalową ścianą a "wełną" (warstwą ocieplającą) i z
    tej przestrzeni zaciągać powietrze. będzie przewiew, mniej się skropli i
    złapiesz troszkę ciepła wychodzącego przez ocieplenie. Natrysk pur jest
    drogi, ale nie tak jak dach informatyka który tu pisał we wrześniu.
    taniej wyjdzie pianka i styro, ale znowu nikt nie zbadał jak to będzie
    szczelne i czy coś się nie skropli. Być może najtaniej będzie (mądrze)
    zasypać piachem, ziemią i posadzić krzaki zimozielone.
    Ale ja poczekam aż kontenery staną się legalne, albo ceny budowy domu
    podawane w tym wątku staną się realne