  • Data: 2009-11-17 22:18:55
    Temat: Re: Dom z kształtek styropianowych
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hdv218$1kpu$1@news2.ipartners.pl...

    > Sam styrofleks o ile chodzi o TEN styrofleks ma gorsze i to sporo
    > właściwości izolacyjne niż jakikolwiek styropian i większość gatunków
    > wełny mineralnej. Lambda jego 0,045 więc lipa. Nadaje się tylko na
    > posadzki do wytłumień lub w ostateczności na grunt. Ale jego cena do
    > izolacyjności pozostawia go daleko w tyle za styropianem i wełnami.

    Przepraszam. To nie był Styroflex tylko rodzaj Poliuretanu pod nazwą PIR, a
    konkretnie były to płyty Vapotherm.
    Z resztą nie napisałem, że był to Styroflex lecz materiał do niego podobny.

    > I jeszcze jedno. Co ma styroflex z pianką poliuretanową? Co tym mieszasz.

    Nic. Po prostu czeski błąd.

    > No nie przesadzaj.
    > Założ te swoje spodenki bo lejesz wodę pierwszej klasy. Płyty z pianki
    > poliuretanowej mają lambda 0,021-0,26
    > podczas gdy wełna isover supermata 0,033. K dla 10cm pianki = 0,21 i
    > podobnie wyniesie dla wełny 15cm. Więc skąd te bajki o 23cm?

    Wtedy jak poszukiwałem materiału to takie porównania mi przedstawiał
    dystrybutor w formie zestawienia tabelarycznego.
    Na ile one były wiarygodne i w jaki sposób było zrobione porównanie, tego
    nie pamiętam. Być może do porównania wzięli parametry najgorszych z
    produkowanych materiałów ? Teraz już jest to nieważne, bo nie dałem się
    skusić na ten materiał. Zrezygnowałem z 2 powodów: zbyt drogi i palność.
    Ja tu natomiast pisałem o tym materiale w tym sensie, że miał być hiper,
    super, niepalny, ach i och..., a pomimo tegu używa się do budowy domów.

    > I jeszcze jedno pianka poliuretanowa nie ma zamkniętych wszystkich porów
    > (pozostaje otwarte jakieś 20%) więc jest bardziej nasiąkliwa niż styropian
    > i nie przewietrzysz jej zamoknie a wełnę hydrofobizowaną juz tak.

    Akurat robiłem doświadczenia z próbkami tejże pianki.
    Wtedy wyszło, ze nasiąkliwość jest znikoma i tylko powierzchowna.
    Pisałem już o tym chyba z rok czy dwa lata temu na grupie.

    > Pali się i wydziela przy tym sporo dziadowstwa a zwłaszcza silnie
    > toksyczny cyjanowodór.

    Tamta ponoć nie wydziela, ale jak się paliła to śmierdziało.

    > Chociaz czytałem że są już też samogasnące ale nie wierzę aby były tanie i
    > nadal pozostaje problem z cyjanowodorem.
    > Z tym że wszystkie te w sprayu do montażu stolarki to sa zwykłe

    Tyle, ze tymi w sprayu to tylko uzupełniasz niewielkie ubytki. Nie pisałem
    nigdzei, żeby robić z nich ściany.

    > Robi się z tego baraki, supermarkety i inne budynki użyteczności
    > publicznej. Nie widziałem aby którykolwiek z producentów zalecał przy
    > budowie domu i aby jakikolwiek normalnie myślący człowiek użył tego w
    > swoim domu.

    Mnie to próbował wcisnąć lokalny dystrybutor, zachwalając, ze jak
    najbardziej się nadaje do budynku mieszkalnego.

    > No tak. W Nowym Targu w supermakecie spłonęła tylko ta blacha
    > konstrukcyjny a pianka została nie ruszona :)))
    > Wiesz ile zastępów strażackich próbowało to ugasić? Nie dało się. Jak
    > tylko zajęło się między blachami tak nijak nie było tego zagasić.

    Moim sąsiadom spłonął dach kryty dachówką cementową. Co Ty na to ?
    Chajcowało się tak, że nieomal nie spłonęły dwa najbliższe domy. Tylko
    dzięki straży pożarnej z Czech, która przyjechała na miejsce jako pierwsza,
    nawet przed lokalnymi strażami ochotniczymi i zawodową z polskiego miasta
    oddalonego o 8km. Najśmieszniejsze, ze ta polska zawodowa straż przyjechała
    już pod koniec pożaru, kiedy uporały się z nim straż czeska oraz ochotnicze
    straże miejscowe. Do czeskiej granicy było ok. 9km.

    > Co ty pleciesz? To nie sa elementy konstrukcyjne od których zależy
    > stabilność i bezpieczeństwo domu podczas pożaru.

    Ale ulegają łatwemu zapaleniu, a pomimo tego używamy ich na codzień.
    Natomiast styropianu, styrofleksu czy poliuretanu w ścianie pokrytej płytą
    gipsowo-kartonową nie jest tak łatwo zapalić.
    Płyta G-K jest jednym z lepszych materiałów niepalnych i chroniących przed
    ogniem. Używa si9ę ich nawet jako bariery przeciwpożarowe, spełniające normy
    p.poż.