    From: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    <o...@l...dom> <i7b1np$m0s$1@news.onet.pl>
    <o...@l...dom>
    <4c99b835$0$27028$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c99da7a$1@news.home.net.pl>
    <4c99eba7$0$27028$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c99f63c$0$20998$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c99f84b$0$27047$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c99fb78$0$20988$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Dom za 20 000 zł
    Date: Wed, 22 Sep 2010 16:22:19 +0200

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:4c99fb78$0$20988$65785112@news.neostrada.pl...

    > No ja biorę kredyt mniej niż połowę wartości (resztę nie znając wczesnej
    > twych sugestii odłożyłem), i planuje go spłacić w 15-20 lat

    > Co znaczy "zadłużają się ponad stan". Czy to że biorą kredyt w ogóle, czy
    > to że biorą kredyt którego nie są w stanie spłacać

    To, że biorąc kredyt nie uwzględniają przypadków losowych i nie
    zabezpieczają się przed nimi. Że mają wielkie w stosunku do zarobków plany i
    wydatki.

    > Mówię za siebie, ale wydaje mi się że przy perspektywie ciułania przez 10
    > lat ten cel dla którego zbierasz jest mało wyraźny stad kłopoty z
    > odkładaniem

    Kwestia motywacji itp. Ciułając wystarczy mniej pieniędzy, niż spłacając
    raty.

    > Wiem że wracam na pole bardzo prywatne, ale jestem bardzo ciekaw czy masz
    > takie pozytywne doświadczenia w mieszkaniu z teściami/ rodzicami (wyjątek)
    > czy twój optymizm wynika z braku doświadczeń

    Doświadczenia różnych osób są różne. Zależnie od tego, jak sobie umieją
    poradzić.

    > Ja i większość moich znajomych jednak mimo układania pozytywnych relacji z
    > żonami, dziećmi, znajomymi, krótkoterminowo z rodzicami/teściami, nie
    > możemy sobie ułożyć tych relacji z tymi ostatnimi przebywając
    > długoterminowo. I uważamy to za normę a nie jakąś patologię

    A miliard chińczyków jakoś sobie układa.

    Nie wiem. Nie znam się.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/