    From: Kris <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Doprowadzenie wody do domu (wodociąg)
    Date: Tue, 17 Jul 2012 05:55:03 -0700 (PDT)

    W dniu wtorek, 17 lipca 2012 14:34:32 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > Ja nie chciałem wodociągu bo mam własną studnię , ale jeśli UE płaci 2/3 to
    > chyba warto ...

    Unia dopłaci gminmie 2/3 a to nie znaczy że za przyłącze ty 2/3 taniej zapłacisz
    Ale przyłacze wodociągowe to nie jest duży koszt- metr rury to 3zł + wykop i
    zasypanie. Wodociągi/gmina zrobia tzw wcinke do swojej magistrali( u nas koszt 400zł
    i założenie wodomierza chyba ok 100zł ale tej ceny nie jestem pewien.
    Ja robiłem ponad 100 metrów przyłącze i za wykop i zasypanie zapłacilismy 500zł(ale w
    tym, wykopie była rura wodna i kanaliza więc był szerszy, 100metrów rury to chyba
    wtedy 250zł kosztowało, wodociągi kiklkaset zł za wodomierz i tzw wcinke. Warunki
    przyłaczenia wodociągi wydały za darmo, projektu nie trzeba robic dla przyłącza-
    tylko geodeta nanosi przyłacze na mapy(u mnie to było przy okazji odbioru domu)

    > Po prostu zadaje pytania aby nie &quot;wtopić&quot; i aby potem się nie okazało że
    > mimo że mam własny hydrofor to ogródek muszę podlewać wodą z wodociagu ,
    Nikt Tobie nie zabroni podlewania ogródka woda z hydroforu.

    > albo że będę musiał ileś tam zużywać a jak nie to jakieś kary ...

    Jedyna stała opłata to chyba kilka zł abonamentu za wodomierz.

    > Po prostu chodzi o jakieś rady tych którzy się podłączali , o czym warto
    > pomyśleć przy podłączeniu o co się zapytać i itd ...,

    Jak się nie dasz wpuścic w koszta typu projekt, opłata przyłączeniowea itp i jak nie
    będzie niespodzianek typu przepust pod droga itp to koszty sa znikome. Kwestia ceny
    wody po ile będzie u Was- u mnie sama woda to 1,7zł chyba teraz.
    Za wode i kanalize dla 3 osobowej rodziny płace około 70zł miesięcznie( w tym kilka
    razy w sezonie napełnienie basenu 9m3)

    > Ja tego nie będę robił a zapewne jacyś fachowcy , tyle że fachowcy często
    > robią tak jak im łatwiej a nie tak jak najlepiej i warto wiedzieć niż potem
    > słuchać fachowca że tak się nie robi a tak lepiej i itd ...

    Do wrzucenia rury do wykopu nie trzeba specjalnych kwalifikacji;)