  • Data: 2009-03-24 12:34:18
    Temat: Re: ELEKTRYCY ! - podpowiedzcie :) Różnicówka a kotłownia
    Od: Sebcio <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    Krzemo pisze:

    > Ja mam piłę łańcuchową elektryczną dużej mocy (jak na piłę) i od czasu
    > do czasu w momencie jej włączania wywala różnicówkę, pomimo iż nie ma

    A jesteś pewien że to zwykła różnicówka ? A może nawet nie wiesz, że
    masz wyłącznik różnicowo-nadprądowy ? Poza tym wywalanie różnicówki
    często sygnalizuje błędnie wykonaną lub uszkodzoną instalację.

    > Jak gadałem z elektrykami to coś bełkotali że "pod silniki" daje się
    > zabezpieczenia o innej charakterystyce... więc coś w tym musi być..

    Gdzieś dzwoni ale nie wiadomo gdzie... :) Owszem, mowa o
    zabezpieczeniach ale nadprądowych a nie różnicowoprądowych. Daje się
    więc charakterystykę C, która pozwala na ciężki rozruch np. silników
    klatkowych. Owszem, są różnicówki o większym niż 30mA prądzie różnicowym
    ale te stosuje się w dużych i specyficznych instalacjach gdzie
    przewiduje się takie prądy upływu.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio