eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie[ ELEKTRYCY ! - podpowiedzcie :) Różnicówka a kotłownia] - chcę wrócić do sednaRe: [ ELEKTRYCY ! - podpowiedzcie :) Różnicówka a kotłownia] - chcę wrócić do sedna
    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [ ELEKTRYCY ! - podpowiedzcie :) Różnicówka a kotłownia] - chcę
    wrócić do sedna
    Date: Tue, 31 Mar 2009 14:00:31 +0200

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gqiga7$qei$1@news3.onet...

    > Zakładam, że urządzenia w kotłownie - mogą powodować wyłączanie "zwykłej"
    > różnicówki (chińskie, nie chińskie, źle zrobione...)
    >
    > Kotłownie jest na jednym obwodzie z łazienką, a i sama kotłownia jest
    > pomieszczeniem "mokrym"

    Nie zakładaj. Jeżeli wszystko będzie zrobione tak jak trzeba to nie ma prawa
    wywalać.

    > Jaką w takim układzie zastosować różnicówkę tak by było to dobrze. Czy
    > może wydzielić osobny obwód dla łazienki?

    Różnicówkę standardową przeciporażeniową o czułości 30mA.
    To, co innego powinieneś zamontować to gniazda i wyłączniki. Powinny to być
    gniazda i wyłaczniki przynajmniej bryzgoszczelne lub nawet hermetyczne o
    stopniu ochrony przynajmniej IP44 lub wyższej.

    Jezeli chodzi o wydzielanie obwodów to dobrze jest dzielić.
    Z całą pewnością musisz wydzielić obwód ten, który będzie na zewnątrz tj.
    oświetlenie elewacji, wejśca do domu, zasilanie bramy przesuwnej, domofonów
    itp. Ten wydzielony obwód może być także obwodem łazienek. Daj tylko
    oddzielne zabezpieczenie nadmiarowopradowe dla łazienek i zasialania
    zewnętrznego, abyś mógł w razie awarii odłączyć zasilanie na zewnątrz i mógł
    nadal korzystać z prądu w łazience.
    Choć ja osobiście łazienek nie wydzielam.