  • Data: 2009-12-23 20:38:51
    Temat: Re: Ekogroszkowcy pomóżcie
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hgtt9q$1keo$1@news2.ipartners.pl...

    > Ale ja już mnóstwo razy miałem styczność z tego typu wentylatorami w
    > różnych urzadzeniach wentylacyjnych i stwierdziłem nie raz że wentylator o
    > takiej konstrukcji stawia mniejsze opory dl asilnika jak jest zatkany wię
    > raczej nie ma to nic wspólnego z utrudnionym startem. Ta konstrukcja
    > działa podobnie (powtarzam podobnie) jak wentylator w odkurzaczu. Każdy
    > wie że po zatkaniu ręką rury odkurzacza obroty gwałtownie rosną.

    Jest to powszechnie znane zjawisko, które powstaje ze względu na
    rozrzedzenie powietrza, a tym samym zmniejszeniu oporów tarcia.
    Ja jednak trochę tych kotłów serwisuję i wiem jakie stwarzane są problemy na
    skutek przymykania ich klapkami.
    Począwszy od problemów związanych z ustawieniem regulacji i zapominaniem o
    przymkniętym wentylatorze, poprzez problemyn z osadzaniem się na łopatkach
    wentylatora pyłu.