  • Data: 2011-09-04 23:45:09
    Temat: Re: Elektryka w wykonaniu amatora - część 2
    Od: shaman <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Wrz, 00:15, hk <h...@k...pl> wrote:
    > W dniu 2011-09-04 08:45, hk pisze:
    >
    > > Witajcie... i poratujcie...
    >
    > Dobra... Primo: Żony nie zmieniam.

    I bardzo dobrze - aż dziw, że wątek tak łatwo zszedł na temat zmiany
    żon.. Aż się boję zapytać czemu kiki w tym temacie zrobił się taki
    aktywny.. czyżby żona była odpowiedzialna za coś na jego budowie?? ;)

    > Secundo: mają być trzy wnęki pod
    > sobą, w jednym miejscu i w dwóch miejscach podwieszany sufit. I jeszcze
    > może jakieś kinkiety. I jedno podświetlenie schodów.

    Jednym słowem żadna fanaberia.

    To są podświetlenia de facto "pleców", ale można też podświetlać
    "sufit" takiej wnęki.. co kto sobie wymyśli. LEDy mają tą zaletę, że
    mniej się grzeją, co powoduje mniejszą cyrkulację powietrza i mniejsze
    zabrudzenie wnęki.

    > Pytanie 1. Czy iść w halogeny/LEDy na 12V czy robić instalację na 230V?

    Przede wszystkim dowiedz się jak żona sobie wyobraża to podświetlenie
    - najlepiej niech znajdzie fotkę z efektem jaki masz uzyskać. Bo
    podświetlenie można zrobić na wiele sposobów. Można np. tak:
    http://goo.gl/R3NUD (halogen)
    a można i tak:
    http://goo.gl/RcHq6 (listwa LED)

    narobisz się jak dzik a efektem będzie jęk zawodu.

    > Pytanie 2. Kuchenka indukcyjna (z piekarnikiem) jest podobno podłączana
    > do listwy instalacyjnej? A po naszemu: daje się zwykłą puszkę natynkową
    > czy można kupić coś dedykowanego do kuchenek?

    a co to takiego ta listwa instalacyjna? masz na myśli to, że
    podłączenie jest bezpośrednie, bez gniazda i wtyczki?

    > Pytanie 3. Ile realnie przewodów 5x1,5mm2 można połączyć i schować w
    > puszce fi 60 i 8cm głębokiej? Średnio, bez kozakowania - pytanie do tych
    > co robili.

    znaczy nie domnie :)

    > Pytanie 4. Czy lepiej zrobić dużą potrójną puszkę (ale płytką bo innych
    > nie widziałem) pod trzy przełączniki czy trzy fi60 głębokie (gdzie się
    > łatwiej przewody łączy)

    Po mojemu to zawsze lepiej dać głębokie i więcej przewodu niż płytkie.
    Jeśli tylko możesz dawaj głębokie.

    > Pytanie 5. Ostatnie. Jak lepiej dać gniazda kuchenki/zmywarki w kuchni:
    > za urządzeniem czy za sąsiednią szafką?

    Obecnie piekarnik elektr. mam podłączony w szafce obok i sprawdza mi
    się to rozwiązanie. Jeśli jest potrzeba to mogę zawsze wyjąć wtyczkę.

    PZDR
    Shaman