    Subject: Re: Fotowoltaika a taryfa nocna - jak rozliczane?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <a...@g...com>
    <5e32a039$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    From: KIKI <h...@u...dl>
    Date: Fri, 31 Jan 2020 06:55:26 +0100

    On 30.01.2020 19:07, Lisciasty wrote:

    > Pewnie opornik. Oni teraz wszyscy stosują takie gówniano-chujowe
    > rozwiązania na zasilanie elektroniki, puszczają 230V przez
    > kondzior i opornik i tym czymś zasilają sterownik. Pady oporników
    > to częsta przyczyna awarii bo tam nikt się nie przejmuje ile W
    > ten opornik może wytrzymać.
    >
    > L.

    Ale ten opornik w zasilaczu beztransformatorowym służy jedynie jako
    ogranicznik prądu gdy kondensator jest pusty. Później na nim nie
    wydziela się już ciepło. To raczej aż takich skutków nie ma. Każdy
    wzmacniacz, amplituner ma taki zasilacz do zasilania standby.
    Bardzo mnie ciekawi co tam się tak potrafiło zapalić.