  • Data: 2020-11-06 15:06:57
    Temat: Re: Fundament z pali wkręcanych
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06-11-2020 o 14:32, Janusz pisze:

    > Nie, smukłości no i aby podpierać miejsca konstrukcyjne.

    Zobacz na film, zakończenie jest dużo szersze niż pal.

    > Zmienia, betonowych spokojnie wystarczy ci kilka, stalowe te wkręcane
    > wątpię aby miały taką samą nośność podobnie jak np drewniane.

    No więc (podobno) na tym bajer polega, że jest dokładnie odwrotnie.
    Ponoć ze względu na to jak taki betonowy pal pracuje "na dole".

    Zobacz zwykłe fundamenty punktowe - dlaczego stawia się ich
    kilkadziesiąt, a nie kilka?

    > No, kierbuda też nie masz?

    Do domku na zgłoszenie?
    Na tym wic polega, żeby tego typu przedrażaczy nie stosować.
    Inaczej koszty wyszłyby jak do pozwolenia na budowę.

    > Ale budynek na zgłoszenie oznacza że sam bierzesz całą odpowiedzialność
    > za budowę.

    Ano.
    Dlatego dopytuję co i jak.

    > Bo jak sam zrobi to weźmie odpowiedzialność a bez planów i obliczeń dupy
    > nie będzie nadstawiał, dlatego oczekuje że to juz będzie.

    Nie, głównie dlatego że on się zajmuje budową domków modułowych i
    przewozi je prawie gotowe na miejsce, kilkaset km dalej.

    > Czyli i tak musisz mieć projektanta który Ci to zaprojektuje.

    Poprzez wykonawstwo rozumiem też fakt obliczenia ile czego potrzeba i
    wiedzę jak to zamontować.

    > Bo to są koszty wejścia na budowę, im cięższy sprzęt tym większe.

    No wiem - stąd moje obawy co do rozwiązań z betonem.