  • Data: 2010-03-25 21:47:18
    Temat: Re: GWC - pytanie...
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > GWC "wodne" jest zdecydowanie
    > najlepsze - najbardziej higieniczne, najprosciej sterowalne i
    > najbardziej przewidywalne.

    też chciałem takie zrobić, ale po przeanalizowaniu mojej sytuacji
    wyszło, że się nie da, dom niewielki, brak pomieszczenia na
    rekuperator, nagrzewnicę i te wszystkie ustrojstwa, wymyśliłem więc
    patent uproszczony, rurki wentylacyjne są już rozprowadzone, i schodzą
    się w małej kanciapce na poddaszu, tam zmieści się tylko sam, ale za
    to porządny wymiennik przeciwprądowy, pod fundamentem mam wyprowadzona
    rurę 200-tkę i tam dam rurowy gwc, niedługi, ale rozbity na 3 nitki
    (większa powierzchnia wymiany i mniejsze opory), na czerpni będzie
    wentylator nadmuchowy, jedyny wentylator w instalacji, wywiew będzie
    bez wentylatora, za pomocą nadciśnienia, które stworzy nadmuch, myślę,
    że to zadziała, choć mam pewne wątpliwości, bo nie da się przy
    nadmuchu ominąć gwc dla regeneracji, jeden wentylator musi być
    mocniejszy, żeby przepchać powietrze przez nawiew i wywiew, ale są
    plusy: czerpnia będzie w lesie wśród drzew, więc świeże powietrze
    zapewnione...

    pozdrawiam
    s_13