  • Data: 2012-07-25 21:04:10
    Temat: Re: GWC - rurowe vs. żwirowe
    Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.07.2012 18:12, news pisze:

    > Jest dokładnie to co napisałem i co zacytowałeś:)
    > Kurna, czy ty myśleć nie potrafisz?

    :)

    ostatnia moja odpowiedź w tym temacie bo teraz to już trolujesz...

    proste porównanie..
    wymiennik krzyżowy - to skrzyżowanie dwóch ulic jednokierunkowych
    maksymalna teoretyczna sprawność 50%
    wymiennik przeciwprądowy - to dwie jednokierunkowe ulice idące
    równolegle do siebie ale w różnych kierunkach - teoretyczna sprawność
    maksymalna 100%
    można sobie wyobrazić też coś takiego jak wymiennik współprądowy - dwie
    ulice jednokierunkowe równoległe do siebie biegnące w tych samych
    kierunkach - teoretyczna sprawność maksymalna 50%

    o ile wymiennik współprądowy od przeciwprądowego faktycznie różni się
    tylko kierunkiem przepływu. To w krzyżowym jak zmienisz kierunek
    przepływu nadal będzie on wymiennikiem krzyżowym i kompletnie nic się
    nie zmieni.