  • Data: 2012-12-16 20:47:44
    Temat: Re: Ile ciepła ucieka przez strop ocieplony 5cm styro ?
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-15 16:01, w...@g...com pisze:
    > Witam.
    >
    > Krótkie pytanie - o ile procent wg waszych szacunków może uciekać więcej ciepła w
    domu z niewykończonym poddaszem (inwestycja na przyszły rok) w stosunku do
    ocieplonego poddasza (ok 30cm welny) ? W tej chwili dół wykończony, zamieszkany, góra
    niewykończona, 5cm styropianu między stropem (beton), a wylewką.

    > Oczywiście za 2 lata sam sobie odpowiem na to pytanie, gdy porównam zużycie :)
    >
    > Czy mogę w przyblizeniu sobie założyć, że na grzanie będzie kosztowało tyle samo?

    To jest raczej inne pytanie.

    1. Ilość ciepła uciekającego z parteru na poddasze zależy od tego jaka
    jest różnica temperatur parter-poddasze.

    2. Utrzymanie dodatniej temperatury w nieocieplonym poddaszu może cię
    sporo kosztować.

    M.