  • Data: 2009-03-31 23:16:35
    Temat: Re: Ile gniazdek w kuchni?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wiesław Łopata" <w...@N...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gqtrv4
    > Ty tu o ilości gniazdek. A może by najpierw o ilości niezależnych obwodów
    > indywidualnie zabezpieczonych.
    > 21 gniazdek i jedna puszka to ... pożar gwarantowany, a w najlepszym
    > przypadku przy pierwszym użytkowaniu TAKIEJ kuchni wywalenie
    > zabezpieczenia (nazywanego czasami korkiem).
    > Urządzenia AGD o dużej mocy winny mieć OSOBNE obwody.

    Do części kuchennej (kuchnia otwarta) idzie 5x4 zabezpieczony nadprądowo 16A
    z którego już na miejscu z puszki rozdzielę trzy obwody 3x2,5 z mocą
    zainstalowaną 12,5kW podzieloną mniej więcej po równo. Zastanawiałem się nad
    osobnymi obwodami od razu od licznika, ale wtedy wyczerpuję zarówno miejsce
    we wnękach bezpiecznikowych, jak i rozsądny przekrój bruzd.
    Nie wiem jaką puszkę zamontować podtynkowo, żeby rozdzielić te 5x4 na 3-4
    3x2,5

    Dodatkowo czasowo sterowany 3x2,5 tylko do termy 2kW.

    > Janek, Ty pogadaj z elektrykiem.
    > Wiesiek (elektryk)

    Czekam na niego kolejny dzień, ale sądząc po głosie chyba biedak zachorował.
    ;-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/