  • Data: 2012-11-27 20:28:18
    Temat: Re: Ile kW przez jaka rurke?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 27 listopada 2012 16:06:13 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > prostu rurka nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej mocy przy zadanej
    > temperaturze i mocy pompy. Czy to możliwe?

    Watpie. Zeby to obliczyc trzeba znac opor tego odcinka rury, znajac opor - sprawdzic
    charakterystyke pompy - jaka ma wydajnosc przy danym oporze (kPa). W praktyce jezeli
    ten pex ma nie wiecej niz 20-30mb to opory beda stosunkowo male - przypuszczam ze
    byle pompka pocisnie tam (zakladam bardzo bezpieczna wartosc) minimum 1m3/h. Pisales
    o roznicy 20stC - wystarczy wiec policzyc pojemnosc cieplna wody w 1m3/h i roznicy
    20k i wyjdzie Ci ile ta rurka rzeczywiscie przetransportuje ciepla. Mnie wychodzi moc
    ~23kW.

    Chyba ze gdzies jest np. przygieta i swiatlo jest mocno zawezone. Wtedy opor moze byc
    b. wysoki i wiekszosc czynnika przeplywa do pozostalych "pootwieranych" kaloryferow.
    pozdr.

    --
    Adam