  • Data: 2015-10-22 21:04:20
    Temat: Re: Ile kolektorow slonecznych mam miec
    Od: RAPczyn <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 22 października 2015 19:52:34 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:

    > Sprzęgło się jednak różni od zbiornika, poza tym mówimy o instalacjach
    > domowych a nie przemysłowych.

    To inaczej.
    W instalacji domowej przeznaczonej do ciepłej wody i wspomagania ogrzewania, pole
    kolektorów o powierzchni czynnej do 15mk można podłączyć przez zawór 3-drogowy
    przełączający - bez potrzeby montażu zbiornika buforowego.

    > Sobie zostań ale nie proponuj tego dla domowych instalacji. Bo to co się
    > robi w przemyśle najczęściej się nie sprawdza w domu, szeregowe łączenie
    > powoduje zapowietrzenie/zagazowanie drugiego kolektora i wyłączenie go z
    > pracy, to się sprawdzi tylko przy słabym słońcu albo bardzo szybkim
    > przepływie, co jest trudne do osiągnięcia zwykłymi pompkami obiegowymi.
    >
    > --
    > Pozdr
    >
    > Janusz_K

    Przykład:
    Kolektor WATT 4020S, 5 kolektorów w jednym polu ma teoretyczną moc maksymalną 7,84kW.
    Przy przepływie zalecanym przez producenta otrzymamy różnicę między powrotem a
    zasilaniem około 13stK. Przepływ 600l/h pompa o wys.pod. 6m spokojnie przepchnie.