eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIlość energii potrzebna do podgrzania powietrza, które wentyluje pomieszczenie › Re: Ilość energii potrzebna do podgrzania powietrza, które wentyluje pomieszczenie
    Date: Thu, 23 Jan 2014 14:10:34 +0100
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ilość energii potrzebna do podgrzania powietrza, które wentyluje
    pomieszczenie
    <f...@g...com>

    W dniu 2014-01-23 13:43, k...@g...com pisze:

    > Przy zbyt małym rekuperatorze, a takie są w Polsce zakładane ze względu na koszt,
    przy niewielkich różnicach temperatur rekuperator nic nie odzyskuje. Jest warczącym
    pudłem pobierającym prąd. Jak jest 35 stopni różnicy temperatur to łatwo odzyskać
    sporo ciepła. Ale jak jest 5 stopni to zadanie staje się kosztowne bo wymaga dużych
    powierzchni wymienników.

    Przy 5 stopniach różnicy dwór/dom - nie oczekuję odzysku energii. Gdy na
    dworze jest 15 stopni to jest moja ulubiona pogoda i chętnie otwieram
    okna na cały dzień. Wtedy rekuperator można całkowicie wyłączyć.

    Poza tym - straszysz cały czas tymi kosztami pracy rekuperatora, ale
    przy średnim poborze prądu na poziomie 30W - wychodzi około 130 zł
    rocznie. A przyznasz chyba, że komfort, jaki reku daje w "niekorzystnym
    okresie" jest warty tej ceny.

    --
    MN