eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIlość energii potrzebna do podgrzania powietrza, które wentyluje pomieszczenie › Re: Ilość energii potrzebna do podgrzania powietrza, które wentyluje pomieszczenie
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ilość energii potrzebna do podgrzania powietrza, które wentyluje
    pomieszczenie
    Date: Thu, 23 Jan 2014 14:57:07 +0100
    <f...@g...com>
    <52e114c8$0$2138$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>

    dyskusyjnych:1c501f41-5a83-4946-9d0a-cd9aed015e0b@go
    oglegroups.com...

    > Nie mam reku, mam dom wybudowany w 2007/2008 roku i co za "komfort" dałby
    > mi reku? moze inaczej: jaki mam dyskomfort z braku reku?

    Nie wiem jaki _Ty_ masz, ale wiem jaki _ja_ miałem:
    - konieczność spania przy otwartych oknach by mieć chłodno w lecie -> hałas
    + komary
    - konieczność otwierania okien w zimie gdy jest dużo osób, albo mało a ktoś
    pali
    - przy dużym mrozie czuć zimne powietrze lecące z nawiewników
    - w duży upał niepotrzebne wpuszczanie ciepła razem ze świeżym powietrzem
    - po zamontowaniu klimatyzacji otwieranie okien w lecie stało się
    irracjonalna koniecznością.
    - wydajność wentylacji zależna od kierunku wiatru i czasem aby ją wymusić
    trzeba było uchylać okna z nawietrznej.

    Rozumiem, że nie wszystkie te problemy np. hałas występują w każdej
    lokalizacji, ale po co miałbym robić droższą wentylację grawitacyjną skoro
    nawet jeśli nie miałaby tych wszystkich wad to nie ma żadnych zalet?

    Pozdrawiam
    Ergie