eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieInstalacja alarmowa - pytania przed montażem całego alarmu.Re: Instalacja alarmowa - pytania przed montażem całego alarmu.
    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Instalacja alarmowa - pytania przed montażem całego alarmu.
    Date: Sun, 9 May 2010 20:45:11 +0200

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hs6o99$3nu$1@news.onet.pl...

    > Przymierzam się do montażu instalacji pod alarm, co do alarmu narazie
    > jeszcze nie wiem jaki i gdzie, chociaż przymierzam się do Satel Integra.
    > Możecie coś podpowiedzieć w tym temacie, jaki typ model wybrać, na co
    > warto się zdecydować a czego nie warto zakładać?
    >
    > No i najważniejsze, chce rozprowadzić instalacje pod czujki itd., żeby nie
    > trzeba było potem kuć.
    > Możecie podpowiedzieć gdzie te czujki umieszczać i jakie pod nie przewody
    > poprowadzić, tak żeby potem bez względu jaki alarm zamontuje nie było
    > problemu z instalacją.
> [...]

    Boli mnie brzuch. Zapewne będę musiał sobie przeprowadzić operację.
    Przymierzam się do operacji laparoskopowej. Możecie coś podpowiedziec w tym
    temacie jakiej firmy i jaki model laparoskopu użyć i na co warto się
    zdecydować ... ;D

    Czytam Twoje pytania i naprawdę się dziwię Twojemu podejściu, gdyż porywasz
    się za rzeczy, o któych w ogóle nie masz pojęcia. Żeby wykonać zarówno
    istalacje alarmowe, CO i elektryczne potrzeba nie tylko wiedzy, ale takze i
    sporego doświadczenia, na któe trzeba sporo czasu. Łatwiej i lepiej dla
    Ciebie będzie zatrudnić kogoś, kto się na tym zna. Jezlei już tak usilnie Ci
    zalezy na tym, żebyś samemu położył unstalacje to spróbuj się dogadać, żeby
    Ci wyznaczył co gdzie i jak ma być prowadzone, a on Ci sprawdzi wszystko i
    wykona tzw. "biały montaż" i uruchomienie. Po co się szarpiesz ? I tak na
    grupach dyskusyjnych nie dowiesz się wszystkiego, bo wiedza większości
    grupowiczów to przede wszystkim wiedza inwestora, a nie instalatora. Czesto
    o jakości czy problemach decydują szczegóły, o których nie jesteś się w
    stanie dowiedzieć na grupach, a wszelkie błędy i pomyłki kosztują i to
    często dużo więcej niż zlecenie wykonania pełnej oferty firmie.