  • Data: 2021-10-04 17:25:03
    Temat: Re: Instalacja cieplna a średnica rurek
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-10-04 o 16:23 +0200, Uzytkownik napisał:

    > Tyle, że rura PEX25 czy PEX26 odpowiada rurze 3/4" jeżeli chodzi o
    > przepływy.

    Dokładnie tak, wcześniej już o tym pisałem. 1" to dla pex-a rozmiar
    32x3 (średnica wewn. 26mm).

    Dziś producent zatwierdził moje konto instalatorskie. Otrzymałem dostęp
    do nowych materiałów - m.in. do "instrukcji dla instalatora". W niej
    producent wyraźnie podaje, że między jednostką wewnętrzną a zewnętrzną
    musi być rura o przekroju wewn. 26mm... Szkoda, że wcześniej tego
    dokumentu nie widziałem, no ale tak już bywa. Przy czym producent pisze
    o konieczności użycia "giętkiego przewodu" między jednostkami - zdaje
    się, że o przenoszenie wibracji chodzi. Takie przewody znalazłem, ale w
    długościach maks. do 3m, więc kolejny problem do rozwiązania, bo u mnie
    potrzeba co najmniej 4m. Czyli ostatecznie chyba w ogóle nie ma tam być
    pex-a.

    Dowiedziałem się również, że instalację trzeba wypłukać przed
    uruchomieniem i wlać do niej jakiś "inhibitor". Nie wiem co to takiego,
    dogooglam.

    Jako "instalator" udało mi się też porozmawiać z infolinią producenta,
    napomknąłem więc o zaworze Exogel. Pan z telefonu wyjaśnił mi, że nie w
    każdej PC montuje się go jednakowo. W modelach Chaffoteux montaż jest
    łatwy, bo ich PC są "samoopróżniające". Z tego co zrozumiałem, w innych
    (starszych?) PC montaż Exogela wymaga podpięcia na stałe instalacji
    wodnej z wodociągiem poprzez zawór jednokierunkowy i ogranicznik
    ciśnienia.

    Generalnie wszystko ok i fajna zabawa, ubolewać mogę tylko nad tym
    dziwnym zatajaniem informacji dot. instalacji ze strony producentów...
    Z pewnością mają jakiś powód by tak robić, ale nie umiem odgadnąć w
    czym i dla kogo to może być korzystne.

    Mateusz